Jeg bare lurer.
De siste dagene har man fått opp utallige artikler og blogginnlegg om menn som dreper. Har drept. Menn som er voldelige. Menn som kommer til å være voldelige, og menn som.. Ja, blir framstilt som udyr. Dette må vi få en slutt på!
Man kan selfølgelig ikke skygge over det som har skjedd, men fakta er at også kvinner ikke er så hyggelige som alle skal ha det til. Og midt opp i alt dette, synes jeg rett og slett synd på menn!
"Kvinner slår ALDRI!"
Dette er en myte. En myte som kommer til å forbli en myte. Nyere forskning viser at kvinner er de som mishandler mest i et parforhold. Hvem har vel ikke hørt om menn som blir "bitch-slapa" for den minste ting? Eller om kvinner som går amok på grunn av "hormoner" og det som verre er.
Når skal vi innse det?
Jeg setter disse tankene ned i lys av all det pepperet menn indirekte har fått. Jeg vet det finnes STORE mørketall på kvinners mishandling mot menn. HVORFOR? Ja, vi kan være enige om at det ikke er særlig kvinnelig å slå, skrike, kjefte, brøle og sparke, men vi kan ikke utelate fakta! Samfunnet må stå fram og GODTA at men også blir utsatt for grusomheter av kvinner.

DU kan være med å få mørketallene ut i lyset!
Ja, jeg vet at du er MANN. Men er du fullverdig mann bør du iallefall si fra om du blir utsatt for mishandling av "kjærringa". SNAKK OM DET! Snakk om det med noen som vet hvordan du har det. Du kan klikke deg inn på :http://www.reform.no/ – ressurssenteret for menn, der du blant annet finner telefonnr, adresse osv.
Med mindre du da vil at mishandlingen skal fortsette!

Les også : kvinner som mishandler menn http://www.helsenytt.no/artikler/kvinner_mish.htm
Kvinner slår like ofte som menn http://www.dagbladet.no/dinside/2003/08/14/375933.html

20 kommentarer In " Hvor er alle tallene for mishandling mot menn? "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
november 15th 2007 at 16:09
Dette er vel så skamfult at jeg tror som drar til lege/legevakta kommer med en eller annen unnskyldning.
Derfor tror jeg ikke vi har riktige tall på det, men selvfølgelig skjer det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2007 at 16:13
Var sammen med ei som slo meg på kjeften en gang midt i sentrum. Jeg kom blid og fornøyd og trodde vi skulle møtes ti over, men hun mente det var ti på. Jeg sa hei og smilte, og hun så ut som Lille My og langa ut en knyttneve. Det gjorde ikke vondt, men jeg sa at det der var helt uakseptabelt og ikke skulle gjenta seg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2007 at 16:13
Ja, nettopp! Menn kan ikke være ærlig om sånne ting fordi det ikke er særlig mandig å bli slått ned av en kvinne.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2007 at 16:14
#2
Der har vi jo et “flott” eksempel, Olapetter!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2007 at 16:15
Disverre er det slik at det ligger en stor skam å gå fram med at man blir slått av dama si. Det er essensielle holdningsendringer i samfunnet som må til for at dette skal snu seg slik at menn tørr å stå fram. Jeg vet selv om en som blir mishandlet av kona på det groveste. Jeg har bringt dette fram med de andre som kjenner til dette og holdningen deres er uten unntak at de ler og spøker om det. Fyren blir direkte mobbet av bekjente for det, som om det ikke var nok kona slår livdriten ut av ham og trakkaserer han psykisk på det groveste.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2007 at 16:17
#5
Det må betraktelige endringer til i holdningene til folk, om man skal kvitte oss med dette problemet. Det er langt flere menn som opplever vold fra kvinner, enn man skulle ha likt å trodd. Det er en skam at han itillegg til volden blir mobbet av bekjente. Det er akkurat slike holdninger som gjør at menn ikke kan gjøre noe med problemet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2007 at 16:18
“Nyere forskning viser at kvinner er de som mishandler mest i et parforhold.” Hvilken forskning viser du til her. Link?
Leste et sted at for hver 10 kvinne som blir mishandlet er det 1 mann som blir mishandlet. Det er selvfølgelig en for mye, men da lurer jeg på hvor du har hentet din informasjon fra.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2007 at 16:19
#7 Leste det i en av linkene som ble lagt ut.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2007 at 17:16
Synd det ikke er så mange som engasjerer seg i denne saken..
Huff.. Men men..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2007 at 17:46
Saken engasjerer den, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har ikke tid til frivillig antivoldsarbeid. Det blir litt sÃ¥nn som med Ã¥ redusere antall trafikkulykker, – mitt eneste bidrag i sÃ¥ mÃ¥te er Ã¥ følge trafikkreglene og ellers kjøre som en prest.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2007 at 18:17
Jeg har heller ikke tid til frivillig antivoldsarbeid. Men du trenger ikke akkurat være hundre prosent engasjert til å gjøre noe med saken. Noe av det viktigste er holdninger som kan endres, eller fremmes..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2007 at 18:26
#11 MarocJenta:
Ja, men disse holdningene fremmes allerede. Sikkert ikke nok men jeg spør hva vi skal gjøre ? Store plakater med strenge politimenn som sier “IKKE SLÃ…!!”, kampanjer pÃ¥ TV, ikke-slÃ¥ som nytt obligatorisk fag i skolen ?
Hvis vi hadde gjort det så måtte vi ha vurdert virkningen av det kontinuerlig, for uten dokumenterbar effekt er det få om ingen samme hadde akseptert et slikt oppdragelsesregime.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2007 at 19:11
Hvor/hvordan er det slike holdninger fremmes? Det har ikke jeg fått et inntrykk av ihvertfall!
Men ja, det er en stor utfordring, og man kan vel ikke med sikkerhet si hvilke virkemidler som fungerer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2007 at 22:04
Idag kom jeg i snakk med en kompis som faktisk hadde kommet i problemer med eksen pÃ¥ grunn av “slÃ¥, klapp og slap”.. Kjæresten hadde ved flere anledninger fiket til kompisen min. En dag gjorde han det samme. Hun truet med politi og det som verre var. Kan man ogsÃ¥ si at det er mer “akseptert” om en kvinne slÃ¥r?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 2nd 2011 at 23:08
Some time before, I did need to buy a car for my organization but I didn’t have enough money and could not order something. Thank God my brother adviced to try to take the mortgage loans from trustworthy bank. Thence, I acted so and used to be satisfied with my bank loan.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 9th 2011 at 12:46
I guess that you want to know about this topic and essay writing. At the writing service it’s really easy to order already written essay and custom essays about this topic.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 14th 2011 at 04:15
We submitted the hot release about this topic taking the help of the article submission tool or some article submission.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 3rd 2011 at 22:34
Set your life time easier get the home loans and everything you require.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2011 at 08:35
Common students have no good academic papers writing skillfulness.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 24th 2011 at 02:54
That can be the big favour for the dissertation service to utilize your best data referring to this good topic for the thesis paper accomplishing. Thus, students will have got a chance to buy the great quality doctoral thesis.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende