Hvor lavt går det an å synke egentlig? Håper jeg aldri møter på slike mennesker.
"Da kollegene begynte å peke og le av ham, skjønte den 23 år gamle muslimen at han var blitt lurt til å spise svinekjøtt og drikke alkohol."
Er det mulig? Greit, mange har innvendinger mot at muslimer ikke spiser svin, eller drikker alkohol, men hvordan i helvetet kan folk komme på å gjøre noe sånt?
"På firmafest i fjor høst ble den døve 23-åringen fra Moss sittende til bords med sin nærmeste sjef – som han hadde stor tillit til. Den unge mannen, som både er troende muslim og avholdsmann, var usikker på hva han kunne spise og drikke på festen"
Hva er forskjell på vin, og plommevin?
"Dommerne i Moss tingrett mener at selv om den tiltalte aldri hadde drukket alkohol før, burde han ha reagert på smaken av vinen, og forhørt seg ytterligere før han drakk."
Og hvorfor mistet 23-åringen jobben, og ikke sjefen?

134 kommentarer In " Sjef lurte muslim til å spise gris og drikke alkohol. LAVMÅL!!! "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
januar 23rd 2008 at 19:09
http://www.vg.no/nyhe...
Glemte link..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 19:12
Utrolig repektløst! Det er å tråkke på mennesker.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 19:18
Hehe..ja stakkars..
Hørte om noe lignende der nordmenn i Egypt lurte innfødte til å spise smøreost med bacon, de var helt ville etter det.. Ikke like populært da de hørte at det var gris nei..morsomt!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 19:41
U can say THAT again!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 19:41
Fortsatt lavmål. Godt eller ikke.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 19:41
Fortsatt lavmål. Godt eller ikke.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 19:41
Fortsatt lavmål. Godt eller ikke.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 19:43
Jeg syns det er morsomt!..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 19:43
Det er ikke morsomt i det hele tatt :-/
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 20:32
Dette er ganske råttent. Særlig når det er av relgiøse grunner.
Syntes særlig dette at han stolte på sjefen nesten gjør det verre. Døve mennesker er jo avhengige av omgivelsene på en annen måte.
Da får vi håpe på Karma og at sjefen blir en blind og døvstum muslim i neste liv ;o(
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 21:06
Utrolig respektløst..utrolig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 21:07
RÃ¥ttent ja. Det kan du si om igjen.
Det var akkurat det jeg også tenkte på. Muslimen hadde stor tillit til sjefen. Må ha vært forferdelig å bli satt ut av jobben på den måten.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 21:08
Og på toppen av det hele fikk han sparken?!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 21:11
Hehe..unnskyld, men jeg mÃ¥ flire litt. Han ble nok ikke sjuk av det!….men hvorfor mistet han jobben?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 21:13
Det samme lurer jeg pÃ¥…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 21:15
#6 forts. Historien er jo enda verre. Han satte seg i bilen og ble dårlig så de hadde ringt politiet fra en besinstasjon. Han mistet førerkortet en stund, fikk bot og mistet jobben.
Hvordan kan en som aldri har drukket vite hvordan det smaker hvis han blir budt noe? Bra avisene tar det opp hvis det da ikke blir en slik morsom historie.
For en som har det som verdi må det være ille da han sikkert føler at han har syndet. Selv aner jeg ikke forskjell på de ulike drikkevarene da jeg aldri har drukket. Jeg burde vært muslim.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 21:23
Velkommen til den drikkefrie muslimske gjengen
Hehe. Har selv aldri smakt alkohol, og tror aldri jeg hadde klart å skilne mellom alkoholfri drikke og drikke med alkohol. Har hørt at det smaker ganske likt.
Men denne mannen syntes jeg absolutt synd på..At det går an..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 21:27
Har lest litt, mulig han hadde en sjåførjobb?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 21:35
Stort sett kjenner man at det er alkohol i drikken, det er nemlig stygt når man drikker alkohol første gang. Unntaket er rusbrus og enkelte viner. Kanskje plommevin er godt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 21:38
Har ikke peil. Kanskje det var en sjåførjobb,ja..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 21:40
Hvis jeg hadde vært han her muslimen OG kjent at jeg hadde drukket noe alkohol, sÃ¥ hadde jeg jo selfølgelig stoppet Ã¥ drikke med en gang. Men nÃ¥ vet jeg ikke hvordan alkohol smaker, sÃ¥ hadde vært ganske….eeh. usikker i min sak?
Hvor mye er 0.96 i promille?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 23:28
Hva som opprører meg meste er jeg ikke helt sikker på; at et menneskes tilitt til et annet (les: til sjefen sin..) blir misbrukt så grovt..eller om det er det at en persons overbevisning/ståsted her i verden som blir tråkket på,og gjort til almenn underholdning..? Sjofelt!! -når jeg tenker litt mer over det så må det vel bli begge deler.. !!Trist!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 23:36
Han kan jo prøve på et sivilt søksmål mot den tidligere arbeidsgiver.
Men mannen burde skjønt det at når han blir ørving i hue. Da har alkoholen skylden. Alle vet at alkohol og bilkjøring er forbudt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 23:55
Jeg tror nok ikke sjefen egentlig har gjort noe galt etter loven. Ifølge norsk lov må man bli tvunget til å drikke alkoholen for å unngå straff. Men sjefen skulle vel heller gått enn stakkaren. Moralsk forkastelig pek!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 23rd 2008 at 23:58
Lavmål
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 00:05
nordmenn i et nøtteskall. eier null respekt for andres livssyn eller religion. er så forbannet ignorant at man kunne grått. skammer meg over å være norsk. tragisk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 00:08
respektløst, spør du meg..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 00:33
Jeg tror muslimen viste hva han gjorde, men når de mer erfarne begynte å le av førstereisgutten begynte han og angre veldig.
Det fikk ham til å gjøre noen ufornuftige handlinger som f.eks å kjøre selv om at ha viste at han hadde drukket alkehol.
Alle har smilt av noen på jomfrufylla.
Som man kjenner fra andre saker er det noen som har lett for å fremstille seg som offer for andres ondskap i stedet for å ta ansvar for sine egne lovbrudd.
Hvis det skulle være slik at muslimen har strukket bitte litt på sannheten for å plasere skylden hos kollegene, kan jeg godt forstå at han ikke jobber der med.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 02:27
Dette er selvfølgelig helt uakseptabel oppførsel, det er helt uforståelig for meg at det er muslimen og ikke sjefen som fikk sparken for dette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 04:17
lmao
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 07:16
til # 16 av Realist,
da syns jeg at du skal ta og flytte ned til Pakistan naar du skammer deg saa mye i Norge. Kjoep deg heller et leirhus i Lahore. Det anbefaler jeg deg.
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 07:27
til MJ,
en som ikke drikker, har ingenting i Norge aa gjoere. Har du noen gang moett en nordmann eller en skandinav som ikke drikker? Det har i hvert fall ikke jeg.
Som sagt, en som hverken drikker eller eter syltelabber boer reise hjem til Pakistan.
MJ, hva drikker du naar du skaaler med folk i Norge? Donaldbrus? Vann fra springen? Det er det verste jeg har hoert.
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 07:44
til # 11 av Redneck,
hvorfor absolutt Redneck? Er du den norske versjon av Gretchen Wilson? Eller er du IndianerJenta?
Kanskje vaar muslimske venn ikke saa roedt da han fikk servert Smirnoff Vodka istedenfor farris?
Eller har de kanskje tatt og bedoevet tungen, strupen og magesekken hans paa forhaand?
Kjoerte han som et villsvin siden han ble stoppet? Obs. Der har vi grisene igjen. Ikke bra.
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:39
Man ødelegger ikke en tillit på den måten. Synd at det er noen der ute som ikke har nok kapasitet til å skjønne det. Sjefen burde ha skjønt at det kom til å bli stort rabalder ut av det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:40
I frustrasjonens øyeblikk kan man gjøre litt av hvert ? Eller hva? Man tenker ikke klart, og spesielt ikke om man har drukket alkohol. Hadde jeg blitt ydmyket på den måten vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Heldigvis har jeg en arbeidsgiver og kolleger som er av det litt mer normale slaget.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:41
Heh.. Han ble vel indirekte tvunget til å drikke? Stakkaren visste jo ikke hva han drakk engang..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:42
Lavmål er bare fornavnet..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:43
Nå vil jeg ikke si at alle nordmenn er sånn, men slike typer finnes det dessverre noen av der ute. Håper sjefen og medarbeiderne lærte av dette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:44
Som sagt. Hadde jeg opplevd det samme hadde jeg kanskje kjørt selv. Man må nesten ha satt seg i en slik situasjon for å forstå hvordan han hadde det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:45
Du er ikke den eneste som finner det uforståelig :-/
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:46
Hva betyr det? Laughing my ass of? OMG! LOLZZ..
Det var ikke morsomt du..
Have a nice day..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:48
Det er ikke en menneskeplikt å drikke, takeshi. Synd at du er av den oppfatning. Jeg har møtt nordmenn som ikke drikker.
Er ikke du av den typen som tenker fri vilje og alt det der? Heh. Litt paradoks at du da mener at personer som ikke drikker ikke har noe å gjøre i Norge?
Og syltelabber? Hvorfor i h..skal noen tvinge meg til å spise noe jeg ikke vil spise?
Du minner meg selv om en mullah. Bare den motsatt vei.
Jeg klarer meg perfecto uten å drikke!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:48
Det er IKKE morsomt, det er kun respektløst, ingenting annet. Man skal respektere andres valg, enkelt og greit.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:49
Dette blir bare spekulasjoner, takeshi..Og ikke tro du fornærmer noen ved å si svin/gris.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:50
Jeg har selv en venninne som ble lurt til å drikke alkohol av noen fjortisvenner.
VENNER altså..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:51
Det er nettopp dette som fører til større splittelse, og “vi” og “dem” tankegangen. Jeg kan regne med at muslimen nÃ¥ ikke vil se nordmenn pÃ¥ et par dager, eller mÃ¥neder.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:54
Og Takeshi Saitoh: Du bør bare holde deg for god til å komme den slags drittpreik. Det er mange nordmenn som ikke drikker eller eter syltelabber. Jeg er nærmest avholds og vegetarianer, bør jeg dra til Pakistan eller?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 10:55
Høres ut som noen venner jeg ikke ville hatt noe mer med Ã¥ gjøre…..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:01
Vin inneholder fra 11 til 13.5 % alkohol, noe som er langt sterkere enn øl, som har 4.5 % alkohol. Og DET KJENNER MAN, spesielt hvis man aldri har drukket før.
Promille på 0.96, altså nesten 1, er veldig mye for en som ikke har smakt alkohol før. En person som er vant til å drikke alkohol, ville begynne å snakke litt sløvt ved promille over 1.2.
Når han da aldri hadde drukket før, måtte han da skjønne at det var noe galt med så høy promille. Da skulle han ikke kjørt, uansett. Er du dårlig har du uansett ikke noe bak et ratt å gjøre jfr. veitrafikklovens paragraf 3.
Dessuten, om han er muslim eller ikke er uinteressant. Vi har ikke særbehandling av visse relegiøse minoriteter.
NÃ¥r det er sagt, anser jeg Koranen,Bibelen og andre “hellige bøker” som en gammel blodig variant av Grimms Eventyr.
Enhver som pÃ¥stÃ¥r seg “rettroende” innen det ene eller det andre anser jeg som psykiatrisk pasient. Selvmordsbombere i midtøsten, og De siste dagers hellige er prakteksempler pÃ¥ det.
Så hold relegionen utenfor, det er en privatsak og har ingenting med hans promillekjøring å gjøre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:01
Ja, Mirabai. Dra til Pakistan du!
Jeg forstår ikke hvordan noen kan prestere å lire av seg noe bullshit som det der. Det finnes en nordmenn som er avholdsmennesker, og nordmenn som ikke liker gris. Ingenting i veien med det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:09
Akkurat. Religion ER en privatsak, og sjefen hadde ingen rett til å lure han til å gjøre noe han ikke ville. Dette var på barnehagenivå.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:09
Det vitner om mangelende respekt for fremmede kulturer og dertil kunnskap om hva som i dette tilfellet er konsekvensen for en muslim.
Vi anser dette nærmest for en vits, men for en troende muslim er det jo dødsens alvorlig. Så kan man respektere det eller flire av det.
NÃ¥r det er sagt sÃ¥ er det et gammel ord som sier at “det man ikke vet, har man ikke vondt av.
Jeg tror nok det sitter mange muslimer rundt i Norge som uvitende har kommet i skade for Ã¥ spise norske “blandingsprodukter” med mangelfull merking. Det finnes f.eks. svinekjøtt i mange pølser.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:15
For ikke å snakke om gelatin laget av svineprodukter? Jeg er av den typen som spiser alt med mindre det står merket at det er svin. Og har nå funnet ut at noen av mine favoritter på godtehylla inneholdt svinegelatin. Men det er nå ikke min feil, så lenge leverandøren ikke merker det.
Ja, noen nordmenn anser det kanskje som en vits. Ser jo det pÃ¥ noen av kommentarene her “laughing my ass of”, “morsomt”, “til Ã¥ le av”, osv.
Det er kanskje der problemet lå. Sjefen trodde muligens at han ikke ville reagere på den måten? At han ville ta det hele med eet stort flir?
Heh. Vel. Der tok han jammen meg feil.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:20
Når det gjelder bilkjøring, sjekk ut Veitrafikklovens paragrag 3. Forøvrig er jeg enig med deg MJ, det var et stygt pek.Men jeg skal love deg at du hadde merket at det var alkohol, særlig med promille på 0.96. Og det føles IKKE som om man har spist bedervet mat. Han skulle ikke kjørt, det er udiskutabelt. Regner med at han slapp såpass billig pga at han ikke visste hva han drakk, men igjen er vi tilbake til veitrafikklovens paragraf 3.(google den om du vet hva det inneholder).
Til sist vil jeg si at det var dårlig gjort at ingen stoppet ham. At han drakk (uvitende?) alkohol er en ting, men kollegene skulle tatt fra ham bilnøklene når de skjønte/måtte forstå at han ville kjøre hjem.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:36
Hei hei.. Stopp litt her!
Vi snakker her om en gruppe mennesker som syntes det er greit å drepe andre fordi de har tegnet profeten Muhammed med hår på pikken..
En gruppe mennesker som syntes det er fornuftig å kaste stein på unge kvinner for å straffe dem for å ha blitt voldtatt..
En gruppe mennesker som trives i et samfunn der kriminalitet blir straffet ved henging og tortur..
Nei, la oss kødde med dem når vi kan. Tross alt, du dør ikke av glass vin og en kotelett..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:41
Jaha? Og du er sikker på at du har fått med deg holdninger som 1,3 milliarder muslimer står for?
Jeg blir seriøst skremt av folk med slike tanker som du kommer med her. Ikke rart det finnes splittelse, og hat mellom oss. Det er ikke bare den flerkulturelle siden som sliter med stigmatiserende holdninger, ser jeg.
Jeg synes mennesker som i det hele tatt er så fordømmende, burde sette rævva si ned og få et innover syn. SE inn i seg selv, og kanskje ..kanskje bli et bedre menneske.
” La oss kødde med dem nÃ¥r vi kan”.
Vel, jeg vil ikke la meg bli kødda med for noe jeg ikke har gjort MISTER!!
Nei, jeg dør ikke av et glass vin, og en kotelett. Men jeg dør kanskje av den elendigheten som herjer inni folk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:44
Tror ikke jeg skal uttale meg mer om den “drikkesaken”. Men jeg vet om folk som har drukket alkohol uten Ã¥ vite at det var alkohol.
Greit, han skulle ikka ha kjørt. Men det skjedde så mye rundt han, at han ikke kunne gjøre annet? Kollegene burde absolutt ha gjort noe, men kanskje det hadde blitt verre? Hvem vet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:49
#30
Vet du hva ? Jeg kom på en ting.
Hadde jeg fra den dagen søstera mi nesten ble voldtatt av en HVIT nordmann, begynt Ã¥ HATE nordmenn, sÃ¥ hadde jeg ikke hatt mange norske venner. Jeg hadde boikotta alt som var ved navnet “norskt”, og flytta til en ghetto pÃ¥ østkanten, og gjort ALT i min makt for Ã¥ ha øst mitt hat over “hvite” mennesker. Kanskje det er noe jeg burde ha vurdert? Ja, for jeg kan jo “kødde” med dere sÃ¥ mye jeg vil?!
Jeg merker at foreldrene mine er redde for at barna deres skal bli utsatt for noe igjen. Ikke av en flerkulturell, men av en Ola Nordmann. Jeg er heldigvis ved deres side og forteller dem at mennesker er forskjellige. At ikke alle tenker likt. At råtne avvik finnes i alle grupper. Men usikkerheten finnes fortsatt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:50
Sorry meg, men jeg blir bare så forbanna av sånne som tror at de kan hate ALLE på grunn av det NOEN gjør. Oh my.. Må roe nervene mine litt..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:54
JEG HAR TATT NØKLENE FRA NOEN SOM IKKE VAR I STAND TIL Å KJØRE, OG RINGT ETTER TAXI.
SÃ¥ vanskelig er det.
Hadde noen gjort det hadde han beholdt førerkort og jobb.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 11:57
En full mann bak et ratt er en potensiell drapsmann.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 12:02
Flink gutt
Hadde noen IKKE servert han alkohol og svinekjøtt, hadde saken vært altfor enklere.
Men men..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 12:05
Driver og leter etter en link, men finner den ikke. Angående drapsmenn og promille.. Hm.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 12:09
Prøv å søk på svenske vegverket, tror de har hatt en del saker og fokus på dette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 12:10
Til Choronzon , innlegg 30
Er det slik du mener at man skal behandle folk?
http://www.dagbladet….
(Dagbladet.no): – Etter at jeg hadde jobbet der i ni-ti dager, spurte jeg noen av de andre om hvor mye de fikk i lønn, sier Ahmed Adam Wasuge til Dagbladet.no.
- Da fikk jeg beskjed om at de ikke hadde fått lønn i løpet av de to-tre månedene de hadde jobbet der, fortsetter han.
Det virker som han prøvde å ansette folk som ikke kunne norsk og som var lette å utnytte. Noen av de andre trodde til og med at det var NAV som skulle betale lønna og ikke selskapet, sier han.
MarocJenta : minner veldig om din tankegang. Og man kan konkludere med at du ikke er den eneste som tenker at man skal bullshitte med folk. Now THAT is lavmål..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 12:12
Prøv denne her
http://www.actis.no/a...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 12:13
Jeg har da aldri sagt at jeg hater noen..?
Jeg poengterte bare noen fakta om hva som er lover og regler og skikk og bruk i muslimske land.
Og ingen av de tre punktene mine er løgn.. eller?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 12:13
Takker…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 12:16
Jaha? Skal kommentere videre når jeg er tilbake fra trening..
Ha en fin dag videre..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 12:20
Man burde ikke få sparken av slikt. Det er litt dårlig gjort å kødde med folk på den måten.
MEN: Det bevis jo bare at muslimer overlever og har det helt fint selv om de spiser gris. Sannsynligvis klarer hinduer helt fint å spise ku også.
Det er først når de blir FORTALT, altså at de opplever at de har spist gris/ku, at det er et problem. Sier ikke det deg noe, kjære muslim? Kanskje avsnittet i din religion om matvaner bare er noe pisspreik? Kanskje kan du begynne å tenke selv og avgjøre for egen del hvorvidt gris er farlig eller ikke. Det er tross alt 4 milliarder mennesker som spiser det, så HELT galt kan det vel ikke være?
Hilsen Om:
(som synes religion og fanatiske oppfatninger av alle slag er noe tullball)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 12:24
Hva i huleste ville den sjefen oppnå ved det?
…personlig skjønner jeg ikke hvorfor muslimer ikke kan spise gris men jeg ville jo aldri ha prøvd Ã¥ lure en til Ã¥ gjøre det for Ã¥ ha det gøy.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 12:27
Typisk norsk drikkeukultur. Folk mister hue og hemninger og oppfører seg som amøber. Stakkars fyr!
Jeg ruser meg aldri og er norsk.
Forventer vi at et barn skal kjenne forskjell på alkohol og ikke, når vi SIER det ikek ER alkohol? Hadde vi skjenket en unge bare for gøy?
Og at man verken dør av å spise gris eller drikke noen dråper alkohol, er totalt usaklige argumenter. MÅ jeg spise katter og bikkjer fordi millioner av kinesere gjør det. NOPE!
Jeg er veggis og kan love deg at mange er totalt fjerne i hue rundt det også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 12:42
Til Sandri.
Dette går begge veier.
Min tante jobber i barnevernet, og jeg har blant annet hørt om en familie som ble fratatt barna pga ekstrem underernæring.
Hvorfor?
Fanatiske veggiser. De kunne heller ikke kjøpe epler i butikken, men vente til de falt ned av seg selv fra treet, hvis ikke hadde de “drept” eplene.
Så det å miste bakkekontakten rundt noe kan gi mange rare utslag.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:23
#42, samfunnsengasjert
1. Jeg er ingen fanat sånn eller slik.
2. Eksempelet ditt har null relevans til dette innlegget.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:29
Det var bare for å vise hva som kan skje hvis man trekker ting for langt, enten det er det ene eller det andre.
SÃ¥ jo, det har relevans til ditt innlegg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:35
#44 samfunnsengasjert
Nei, du tar helt feil. Fanatisme i matveien trenger IKKE å gå den veien du gir eksempel på. Jeg kjenner til familier som har gitt vanlig mat til sine barn, og enda er de underernærte. Skjønner? Man dør ikke av å ikke spise gris og du klarer ikke bortforklare dette dustestuntet som tas opp i bloggen her, ved å kaste fokus i en helt annen retning.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:37
Personlig hadde jeg daua av latter og angret dagen der på:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:37
Det er uhørt og vanvittig respektløs.
Helt utrolig at han mistet jobben sin.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:40
For å sette ting i perspektiv, hva som er bra og hva som er dårlig med alkohol.
BRA.
1.”Bryter isen” i mange sosiale settinger.
2.Finnes det noe bedre enn å kose seg meg en øl i sola sommerstid?
3.Løser opp hemninger, folk blir mer løsslupne, og jenter har lettere for å prøve nye ting i senga.
4. KOS
5.Det er sosialt, er ikke det samme å skåle i solo nyttårsaften.
6.Vin i moderate mengder er bra hjertet.
7.Folk som nyter alkohol i sosiale settinger er generelt mer lykkelige enn totalavholdsfolk.
8.Staten får inn mye penger i alkoholavgifter.
DÃ…RLIG
1.Kan føre til alkoholmisbruk.
2.Det er dyrt.
3.Rattfyll.
4.Drukning.
5.Drap.
6.Familitragedier.
7.Du la ut fyllebilder på facebook, og får ikke jobb fordi arbeidsgivere snoker på facebook under fake profil.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:40
Utrolig hva en joggetur ut i det fri kan gjøre. Anbefales!
Tilbake til saken.
Det du sier er i seg selv rett. Mange muslimske land er ikke prakteksempler på den ideelle stat. Hvorvidt alle de kristne landene er, kan diskuteres.
Jeg synes du burde lese litt fakta før du uttaler deg. Mange sÃ¥kalte muslimske land, har ikke den “rett” til Ã¥ kalle seg muslimske land, nettopp fordi de ikke følger islamske regler til punkt og prikke. Sharialovene er sÃ¥ avanserte og komplekse at de ikke burde bli innført – iallefall ikke av de som ikke kan praktisere dem.
Noen blir fengslet og torturert fordi de er homofile, og blir til slutt dømt til dødsstraff. I fengselet blir de tvunget til å ha sex med de ansatte? Noe som skurrer?
“Fatima” blir dømt til døden fordi hun ble voldtatt. Hun hadde ikke fire vitner som kunne bekrefte at hun IKKE ble voldtatt. Denne islamske loven ble til etter at profeten muhammeds kone ble anklaget for Ã¥ ha hatt seg med en annen. Det ble bare folkesnakk og rykter. Ingenting kunne bevises. Derfor innførte man loven om at man mÃ¥tte ha fire vitner som kunne bekrefte slik “utukt”. AltsÃ¥ her blir en lov som i utgangspunktet er til for Ã¥ beskytte kvinnen, en lov om dødsstraff fordi hun ikke kan beskytte sin uskyld?
I Islam står bønn og tilgivelse sentralt. I SA kutter man av hender på de som stjeler. Hva om tyven angrer? Hva om han har bedt til Gud om tilgivelse, OG blitt tilgitt? Hva vet de Saudi Arabiske myndigheter om det?
Du snakker om mennesker som trives i et samfunn der kriminalitet blir straffet med henging og tortur? Og da sikter du til muslimske land? Excuse me. Har du sjekket kristne u-land? For ikke å snakke om USA som den dag i dag praktiserer dødsstraff OG tortur i sine fengsler.
Guantanamo Bay er et eksempel på den flotte torturen som blir praktisert av de beste. Glemte jeg å nevne Abu Ghraib?
Ja, så la oss kødde med dem. La oss ydmyke dem og stappe i dem svin og alkohol. La oss vise dem at deres religion er NULL verdt. Like null verdt som dem.
Dont make me sick
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:42
Det er ikke det som er pointet her. Selfølgelig overlever man om man spiser gris, og drikker en slurk alkohol. Det handler om å respektere og akseptere at folk velger andre veier enn majoriteten av befolkningen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:43
Starlett, hvis mannen var avhengig av førerkort i jobben, er vel det svar på spørsmålet ditt, er det ikke?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:49
Bibelen har et klarere budskap hva gjelder forbud mot spising av svin. Bare så det er sagt. Jeg har lest en del om dette forbudet. Men det er lenge siden. Skal prøve å fiske fram noe fakta.
Du DØR ikke akkurat av Ã¥ se meg spise annet kjøtt. Hvis dere pÃ¥ noen mÃ¥te føler dere dÃ¥rlige av at jeg velger Ã¥ stryke ut bacon, koteletter og annet “griseri fra menylisten min, sÃ¥ mÃ¥ jeg bare beklage.
Det finnes både sauer og geiter, kuer og fisk, som kan dekke det jeg kunne ha fått av grisen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:50
Takk, MarocJenta.
Nå inspirerte du meg til å skrive et innlegg igjen.
Ha en fortsatt fin dag du også!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:55
ALL RELEGION ER NULL VERDT.Jeg vet ikke om NOE annet som har forårsaket så mye lidelse rundt om i verden. Og har man en skjeggete pedofil voldsmann fra Grimms Eventyr som sin ledestjerne og forbilde er man fort på ville veier.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:56
7.Folk som nyter alkohol i sosiale settinger er generelt mer lykkelige enn totalavholdsfolk.
MJ : Hva slags påstand er det? MER lykkelige? Isåfall må det være en innbilt lykke. Jeg tror ikke en som drikker føler seg mer lykkelig enn f.eks. meg, i sosiale settinger.
Jeg har vært på avholdsfester, og vi har det UTROLIG morro, UTEN alkohol. Vi drikker iallefall ikke for å være sosiale. Vi er sosiale uten
Og det er nå en bra egenskap.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:57
Bare hyggelig, Choronzon..
Hm. Gleder meg til å lese innlegget..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:57
Veldig enig med samfunnsengasjert!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 13:59
Folk har forskjellige meninger, og forskjellige perspektiver på ting.
Religion er for deg kanskje null verdt, for andre er det mye verdt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 14:02
Noen sier at han er sjÃ¥før? Vet ikke hvorvidt det stemmer, men hendelsen burde ha blitt sett nærmere pÃ¥ mtp at han ble sparket – spesielt av sjefen som fikk utløst hele situasjonen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 14:04
Jeg syns det er feil å lure folk uansett, og enda mer feil blir det når det går på en persons (evt. hellige) overbevisning om hva som er rett og galt. Det kan jeg si på et generelt grunnlag.
Men at fyren helte innpÃ¥ sÃ¥pass at promillen ble sÃ¥ høy før han “merket noe” høres ut som tull. Det mÃ¥ han da ha merket…? Men han visste kanskje ikke at alkohol gjerne virker pÃ¥ den mÃ¥ten at man begynner Ã¥ blÃ¥se i konsekvenser… En bitter erfaring rikere, som sÃ¥ mange andre av oss er.
Jeg håper fyren har fått seg jobb i et miljø der folk faktisk behandler hverandre som folk. Å more seg på andres bekostning på den måten, syns jeg er avskyelig.
I jantelovland liker ikke folk at noen “tror de er bedre enn andre”. Det er det de gjerne kaller det nÃ¥r noen har en overbevisning og lever etter den. Det er lite voksent Ã¥ dra noen ned i søla for Ã¥ føle seg bedre selv.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 14:05
Til kommentaren din angående punkt 7 om at folk som nyter alkohol er mer lykkelige enn totalavholdsfolk, så er det faktisk foretatt seriøs forskning på det.Har ingen link her nå, men skal se om jeg finner en.
Og bare sånn til sist, vil du påstå at relegion IKKE har ført til krig, tortur og elendighet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 15:50
Det er jo helt absurd å påstå at folk som drikker er MER lykkelige enn folk som ikke drikker.
Jeg kan kanskje forstÃ¥ at det gjelder for personer som i utgangspunktet ikke er lykkelige, og som kanskje glemmer en eller to problemer ved Ã¥ drikke, eller som føler seg mer “utadvendt” av Ã¥ drikke. Kanskje konsekvensene av drikking hos “usosiale” personer viser lykkelige tendenser.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 15:54
Kanskje noen blir gladere og muntrere før de kommer over grensen hvor vi alle syntes at det er slutt på både det sjarmerende og lykkelige.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 16:07
Har du vært ute en fredags kveld og SETT hvordan fulle mennesker oppfører seg? EN SKAM! Rett og slett. Syns egentlig særdeles synd på dem.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 16:23
Jeg syns det høre veldig rart ut at man liksom blir lykkeligere av å drikke. Jeg har ikke drukket noe særlig overhodet, men jeg har jo drukket vin før, 4-5 ganger i året faktisk
Da jeg ble gravid stoppet jeg selvfølgelig, og etter at snuppa, som nå er 1.5 år ble født, har jeg drukket vin 2 ganger. Jeg er ikke mindre lykkelig av å ikke drikke. Jeg tror det har noe med hva man vender kroppen til. Det er så mange mammaer som sliter med å ikke kunne drikke litt liksom etter at de får barn. Herregud så tåpelig, spør du meg. Hvis du sliter med det etter å ha fått barn, har du et alkoholproblem mener jeg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 20:07
En LITEN oppdatering i saken :
Muslimen og sjefen skal visstnok være venner idag. Sjefen har gitt signaler om at han er villig til å betale boten.
MTV-kjendis Tooji Keshtkar uttaler seg om saken :
“Hadde han hatt et snev av menneskelig samvittighet burde han betalt boten og ordnet opp. Rettssystemet burde straffet han for rasisme, og han burde sendt en skriftlig unnskyldning til 23-Ã¥ringen. Og i hvert fall ikke tatt i fra ham jobben!”
Eeeh. Er dette rasisme? Føler jeg har gått glipp av noe.
Resten av linken kan leses her
http://www.vg.no/nyhe...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 20:09
Jeg har en liten tro på at avholdsmennesker er mindre lykkelige enn ikkeavholdsmennesker under sosiale sammenhenger.
Skulle gjerne likt å sett nærmere på den forskningen som Samfunnsengasjert snakker om.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 21:18
MarocJenta har en litt fintlig instilling til alkohol, fest, venner, kjøtt, og sjefer (synd, for alle er ikke slik)
Jeg syntes at det er rett at den som kjører bil i påvirket tilstand må stå til rette for det man har gjort.
Jeg syntes også at man ikke skal lure muslimer til å drikke alkohol eller spise svinekjøtt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 22:54
Leser du innleggene mine med brillene dine på, eller? Jeg har absolutt ikke noe imot folk som drikker. Ei heller folk som fester.
Men mange som mener at det ikke finnes en fest uten alkohol. Alkohol MÅ være en del av det. Akkurat DET synes jeg rett og slett er teit.
Og da spesielt når noen påstår at drikkende mennesker er mer lykkelig enn de om ikke drikker.
For all del. Drikk til du ser stjerner, men ikke forvent at jeg skal gjøre det samme
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 23:50
Ã… lure en handikappet (døv) mann for sÃ¥ Ã¥ le av ham….. Det syns jeg er det drøyeste her.
Selv er jeg ofte i festelig selskap hvor noen drikker, og andre ikke. Skjønner ikke helt problemet her…Noen av venninnene mine er muslimer, men det har aldri falt meg inn Ã¥ gi de gris. Det er jo skikkelig lavmÃ¥l…
Hva skjedde med å respektere hverandre?!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 23:51
Vi lever i en rar verden, jenta mi. Ingenting er forståelig..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 23:54
Jeg ogsÃ¥. Jeg syns faktsik det ser ut til at de som drikker pÃ¥ fest etterhvert bikker over til Ã¥ ikke være sÃ¥ lykkelige lenger. Alle damene sipper og mannfolka begynner Ã¥ spy og dagen derpÃ¥ klager de over hodepine. Jada, sikkert helt fantastisk lykkelig……takke meg til Ã¥ være ved mine fulle 5 hele tiden, i allefall mesteparten av tida. Folk har problemer med Ã¥ begrense sitt inntak ogsÃ¥, og da er det ikke drikking for kosens skyld….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2008 at 23:55
er det det man kaller lavmål? første ord jeg tenkte!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 00:00
Hehe. Tro meg. Når jeg er ute i byen en lørdagskveld; jeg får lyst til å spy selv.. Stakkars mennesker! tenker jeg..
Greit nok om man velger å drikke. Men man burde kjenne sine egne grenser. Og akkurat DET er ikke nordmenn flinke til.
Det smitter uheldigvis over på den yngre generasjonen som skal begynne å feste så tidlig som mulig..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 00:16
Her skal du få se et par ting.
http://www.aftenposte...
http://www.allekvinne...
http://www.dr.dk/Regi...
http://konsulent.olhu...
http://www.sst.dk/pub...
Noe negativt, noe positivt. Riktignok fant jeg ikke de forskningsartikler jeg egentlig lette etter, men det kommer. I mellomtiden kan du jo ta en titt på dette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 00:25
Hei Mirbai, hva slags fester er det du er på, alkoholikernes julebord eller hva?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 00:39
# 28B
Det er nok riktig at vi i Vesten har litt vanskleig for å se at noen blir et dårligere menneske av å spise svinekjøtt.
Tvert imot blir vi til stadighet fortalt at svinekjøtt er riktig så sunt.
Men så til muslimer og svinekjøtt:
De er jo like mye ødelagt enten de vet det eller ikke? Men så er det altså vissheten og følelsen ved å vite?
Men da kan man vel si at dette er mer psykisk enn fysisk?
Kan du på en forståelig måte forklare oss fra Vesten hva som egentlig skjer?
Ja, for det er jo ikke noe mÃ¥lbart? Man kan ikke diagnostisere en slik tilstand over tid? Her i Vesten sier vi ofte om ting vi ikke kan gjøre noe med at “spist er spist”.
Jeg er ikke kjent med noen form for mat og/eller drikke som man ikke kan spise/drikke i Vesten, da medmindre man lider av spesifikke allergier (og da blir man jo syk), men i vårt samfunn er det så vidt mange umerkede produkter som i utgangspunktet er laget av svineprodukter at jeg føler meg rimelig sikker på at de fleste muslimer har fått det i seg. Dessverre.
Så hva gjør man da?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 01:19
til # 45 av Sandri,
jo, jeg doer. Jeg sitter her i Japan og droemmer om poelser/lomper som selges i Norge. Her i Japan selges det stortsett poelser med en blanding av svinekjoett og kylling. Og de smaker rett og slett pyton. Jeg er saa forbanna noen ganger at jeg faar lyst til aa sende en klage til forbrukerraadet.
Hvorfor i granskauen skal man absolutt putte kylling i poelsene? Er man blitt helt gal? Vil man ha kylling, saa gaar man enkelt og greit til Kentucky Fried Chicken, hva? Eller kjoeper noen Chicken Nuggets paa McD, hva?
Jeg tror jeg har vaert i Japan foer MJ ble foedt. Saa MJ vet ikke hva hun gaar glipp av. De deilige poelsene er det beste som finns. Det er FESTMAT.
Hvorfor skal man gjoere det saa vanskelig? Digger man ikke spisevanene der hvor man bor. Saa faar man bare flytte paa seg. Det er saa enkelt, saa enkelt.
Kan man slaa seg ned i Marokko hvis man ikke digger Couscous? Kan man bo i Japan uten aa kunne ete raafisk kanskje?
Saa for siste gang, til dem som ikke digger poelser med lomper i Norge. REIS HJEM!
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 06:28
MWOAHHH! Folk som ikke kjenner forskjell på alkohol og mineralvann fortjener å bli lurt litt. Synes ikke nå synd på fyren.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 07:13
til MJ,
jeg mener at det er forkastelig av politiet aa ta en muslimsk bilist for fyllekjoering, naar de vet at han ikke engang drikker sprit.
Muslimene boer faa fritatt for alkohol test. Det er bare bortkasta tid.
Men hvordan er det med grisefest, mon tro? Kanskje ble vaar muslimske venn invitert paa en grisefest? Og det var der han fikk servert straight Smirnoff Vodka? For en heldiggris.
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 08:44
til MJ,
du er ikke vegetarianer. Men du nekter plent aa spise svinekjoett. Vet du egentlig hva du gaar glipp av? Det serveres foroevrig deilig villsvingryte her i Japan. Det smelter nesten i munnen paa oss her. For dere, er det noen forskjell mellom en vill og en tam gris?
Jeg er fremdeles nyfiken.
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 17:39
Det er et faktum at vi fÃ¥r i oss mange svineprodukter – i de fleste tilfeller ubevisst. Men ogsÃ¥ bevisst – f.eks. i tabletter (med gelatinkapsler). Jeg kjenner sykepleiere som mÃ¥ “tilbakeholde” informasjon fordi de kan risikere at pasientene ikke spiser sin medisin – noe som i verste fall kan føre til noe alvorlig.
Men nå lever jeg fint, selv om jeg ikke spiser svinekjøtt.
Hva annet kan man gjøre enn å informere om hva som inneholder svin? Vanskelig dette her.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 17:41
Rolig nå. Bare fordi jeg f.eks. ikke liker komler så betyr det ikke at jeg skal bestille første fly til Marokko. Jeg har marokkanere i min vennekrets som ikke spiser en kjent marokkansk rett (tajine) fordi de synes det ikke er godt.
Spisevaner? Det er da nordmenn der ute som ikke spiser gris. Ikke alle som liker skinke vettu..
Jeg foretrekker kalkunpølser. Yummy! Og nei, jeg reiser ikke hjem.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 17:42
Nei, jeg vet ikke hva jeg går glipp av. Og noe sier meg at jeg VIL gå glipp av det..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 17:45
Jeg har lest 3 av de 5 artiklene du legger ut her. OG jeg kan fortsatt ikke se hvorfor de som drikker er MER lykkelige enn de som ikke drikker i sosiale sammenhenger.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 18:23
#66 Takeshi
UFF,jeg skjønner du snart kommer tilbake til Norge, siden du ikke kan utstÃ¥ japanske svinekyllingpølser, og lomper har de heller ikke der “nede”.
Takk for advarselen! Jeg skal trene ekstra på benkpress med bunter av purre i hver hånd, i tilfelle jeg renner deg ned på et gatekjøkken i Oslo i nær fremtid. Vi vegiser gjør sånt vi som lørdagshygge. Renner ned kjøttetere, banker dem opp og tvinger i dem litervis med gulrotjuice! :0
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 25th 2008 at 18:55
Haha
Der måtte jeg le! You go girl
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 29th 2008 at 02:45
Hei Sandri,
hahaha…
Har en kvinnelig gresseter krefter nok til aa renne meg ned, mon tro? Nei, det tror jeg neppe. Det er heller jeg som kommer til aa traakke deg ned. For du er tynn som en spiker.
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 10th 2011 at 11:32
HHIS I should have thgouht of that!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 11th 2011 at 09:43
x2s2s8 zmatjkgplayb
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 12th 2011 at 13:41
3qTkjB , [url=http://qlzpuuovvxrh.com/]qlzpuuovvxrh[/url], [link=http://zpdfqwhhbbim.com/]zpdfqwhhbbim[/link], http://ikcaatpygrvd.com/
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 14th 2011 at 03:59
cheapest health insurance
viagra qylyi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 15th 2011 at 05:03
home insurance in florida vyxul etna health insurance fdsy
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 16th 2011 at 02:48
discount auto insurance ply viagra >:-((
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 17th 2011 at 01:37
cialis 283 viagra yldz
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 17th 2011 at 04:17
health insurance 794086 mobile home insurance florida rwc
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 18th 2011 at 03:52
cialis levitra viagra 3499 Tramadol nlecx
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 6th 2011 at 03:32
car insurance quotes 5255 car insurance %(
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 7th 2011 at 02:52
car insurance 441343 car insurance 748939
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 7th 2011 at 05:01
one way rental car deals =-P
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 8th 2011 at 01:57
medrol 164 keflex 8DD uses for naprosyn 2454
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 9th 2011 at 04:27
car insurance quotes pcgpn car insurance 423
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2011 at 10:54
Du har møtt nordmenn som drikker, men din generelle oppfatning, er at Ola Nordmann drikker seg forkastelig, i dine øyne. MJ du har tydeligvis et sinne, mot denne stereotypien. Du svarer på provoserende meldinger, ved å distansere deg fra norsk kultur. På den måten lager du en inn-gruppe og en ut-gruppe. Dette skaper et større skille mellom «vi» og «dere», og debatten eskalerer til mer useriøse nivåer.
Du setter muslimen opp mot nordmannen, den flerkulturelle mot Vesten. Det at du alltid kaller den ansatte for muslimen er jeg heller ikke fan av. Har ikke han rett på samme tittel som oss andre mennesker?
Du har ingen saklige argumenter, og det ser for så vidt ut som at du bare leter etter en unnskyldning, for hvorfor denne karen drakk alkohol, og på den måten finne en ekstern syndebukk. Dette er for å styrke selvfølelsen til din inn-gruppe.
Du er altså med på den negative utviklingen. Et råd til framtiden vil være: Hev deg over de useriøse meldingene, og steng kommentarfeltet før du ser de tendensene jeg har påpekt tidligere.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende