På lik linje med alle religioner. Spørsmålet er heller om man skal ta imot, og godta herjingene som skjer i religionens navn.
Det er ikke vanskelig for meg å storme inn i en kirke, drepe presten og de andre kirkebesøkende, for så å si at det var et kall fra Allah, og Hans utallige engler.
Kvinneundertrykkelse i (ikkevestlige) kretser, bør bekjempes, mener dere. Maroc sier at det er FEIL måte å fremme saken på. Greit nok at dere vil ha stemmer , slik at dere kan være glad for et par stortingsplasser (aldri skjønt hvorfor folk på død og liv skal sitte på disse stolene. Ser ikke særlig behagelig ut), men det tjener ingen på lenger sikt. Kvinneundertrykkelse skal bekjempes UANSETT hvilke kretser det forekommer i. Jeg er lutalei av folk som bare skal bekjempe problem i en bolk – noe som gjør at kvinner i andre bolker må lide.
"Våre liberale verdier, blant annet respekten for menneskerettigheter og vår kristne kulturarv, er truet dersom vi aksepterer en muslimsk masseinnvandring til Norge"
Er ikke demokratene politikere? Altså, nesten synonymt med "kunnskapsrike mennesker som vet det meste om Norge den dag i dag". Vel , da burde dere jammen meg vite at innvandringens økning pr.idag ikke skyldes innvandrere fra ikke-vestlige land, men vestlige "hvite" land. EØS-avtalen? Noen bjeller som ringer? Polski polski jobbi jobbi?
Hva vil så demokratene gjøre med asylsøkerne? Jo, blant annet :
- asylsøkere skal oppholde seg i egne lukkede leirer inntil søknadene er ferdigbehandlet.
Lukkede leirer? Hva i himmelens navn er dette? Unnskyld meg, men dette minner meg utrolig mye om (hoste hoste, kremt kremt) nazitilstander. Hvor blir det av respekten for menneskerettigheter, som dere er så store tilhengere av? Og hva skjedde med det siviliserte samfunnet som dere prøver å kjempe for?

138 kommentarer In " Til Demokratene : Islam MÃ¥ Tas Imot Uansett.. ♥ "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
februar 27th 2008 at 22:37
Men du. Hvorfor vil absolutt de muslimene som rømmer landet sitt hit? Vi vet jo at dette er kristne land (vesten) Det er rasisme her, vi er kalde, vi har små familier og skritter over lik på gaten. Så, noen gang tenkt over hvorfor de vil hit?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 22:54
Seff fordi de har hørt om Kristins pengebinge, naive politikere, og enda mer naive innbyggere.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 23:13
Rømmer landet sitt? I hvilken forstand?
Mange ser på Norge som et land med mange muligheter. Bare se på svenskene. De elsker jo Norge for det det tilbyr! MONEY talks..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 23:13
Tro meg. Det er ikke det første som faller dem inn.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 23:28
Ja , takk for oppmerksomheten.Her kommer en kort forklaring og gode motargumentpå alle punktene denne bloggen hevder.
.
Demokratene ønsker aldri at Norge skal være under Islamsk flertall og aksepterer ikke Islamsk fundamentalisme på Norsk jord.Disse er krimminelle.Ikke snakk om å ta imot eller ikke.Du gjør en vri alt.
I Fredrikstad utgjorde ikke veslige 96% av befolkningsveksten i fjor. For å ta et eksempel.
Det sytes i Norge fordi damer tjener i snitt 14%mindre enn mannen.Under Islam orker jeg ikke nevne alt som skjer med tanke på undertrykkelse.Og husk igjen er Islam ikke synonymt med muslim eller midt østen.
Demokratene ønsker å si opp Eøs og Schengenavtalen.
Ok,leirer kan høres litt som du sier, mener jeg har hørt at det forandres eller er forandret i programmet.Men med leirer mener vi ikke noe vond eller ond.Dette kan være steder med standar som et gamlehjem, om det er positivt?, for vår del.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 23:32
Synd det ikke kan redigeres..
Jeg mener selvsagt islamist ikke islam der —> …igjen er Islam ikke synonymt med muslim eller midt østen.
Mvh
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 27th 2008 at 23:38
Money talks ja! Hæhæh!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 28th 2008 at 20:18
vi ser det ganske ofte naar det blir en viss “mengde” med muslimer saa blir det krav om ting maa jenkes slik at muslimene tilfredsstilles, som f.eks den beroemmelige sparegrisen eller med tegninga av grisen paa barneavdelingen paa sykehuset i Kr.sand/Kr.sund. eller naar det er krav om Sharia i England (ok, kappe henda av tyver og banditter er nesten, men bare nesten, tiltalende!). i de fleste tilfellene saa er kravet om sharia kun gjeldene for skillsmisser og kontraktsforhold hvor sharia ville ha stilt mannen i en enda sterkere posisjon enn tilfellet er med britisk lovgivning.
det er denne gjengen som jeg lurer paa hvorfor i hule kommer. det er tydelig at denne delen av muslimene burde ha funnet ei hule i afghanistan, for der er jo alt saa meget bedre maa vite. moralen i Quetta er jo mye bedre enn i Oslo fordi der har vi gjengvoldtekt av soestra til en eller annen som saa for lenge paa datteren til Mustafa. og uten burka saa kan ei dame voldtas og drepes fordi hun har spotta gud og profeten; hvem spotta hvem sa du???
likestilling er ikke perfekt i Norge eller vesten, langt fra det, men herrejemini; lysaar bedre enn det er for den jevne kvinne/jente i Medina.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 28th 2008 at 21:14
Tommel fra meg!!
Nuff said…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 28th 2008 at 23:44
Si meg. HVEM er det som aksepterer muslimsk fundamentalisme på norsk jord?
Men hvilke definisjoner har du pÃ¥ “fundamentalist”. Det er fullt mulig Ã¥ være fundamentalist, UTEN Ã¥ være kriminell.
Jeg kan komme med en hel liste med ukultur som man finner tendenser i ALLE religioner. Det har mye mer med kultur å gjøre, enn religion.
Og hvordan skal dere sÃ¥ ha kontroll over disse “leirene” ?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 28th 2008 at 23:45
No money, alot of trouble… Mo` money, Moooooo` trouble..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 28th 2008 at 23:50
Før jeg svarer på kommentaren din, vil jeg gjerne at du svarer meg på ett spørsmål;
Har Norge i hovedsak “importert” en intellektuell arbeidskraft (de ikkevestlige innvandrerne)?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 28th 2008 at 23:51
hihi!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 28th 2008 at 23:59
Takk MarcoJenta. Du snakker rett fra levra.
Du skulle sittet på stortinget.
Demokratene snakker kun for og fylle sitt eget ego.
Jeg håper aldri vi kommer til den situasjon at de kommer til makta.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 00:08
Bare hyggelig, Trond..
Maroc snakker både fra levra, og lungene.
Demokratene har noen utrolig urealistiske mål..
Jeg skal sitte på stortinget en vakker dag. inshallah
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 10:06
Demokartene kjemper for Norge og norges grunnlov,selvsagt jobber vi for “oss” innbyggerne i Norge.Hva er jobben til politikere?Urealistiske mÃ¥l?Argumener?
Hva er galt med kontrollerte mottak når de fleste som oppholder seg der fullt mulig kan være krimminelle og i tillegg lett rømme der ifra.Sikkerhet og vakthold er ingen problem og er allerede innført i F.eks Australia som er et innvandrerland.Også Usa har hatt dette som grundleggende mottak av flykninger.Omkring 10.000 uidenifiserte personer er omkring på østlandet pr i dag. Fundamentalisme er
religiøs ideologi som bygger på en strengt bokstavelig tolkning av hellige skrifter og krever at religionen skal danne grunnlaget for samfunnets politiske og sosiale institusjoner.Noe vi ikke aksepterer at islamistene skal gjennomføre også i Norge.
Hvorfor er du i Norge, er du flykning? Hva er begrunnelsen til at du ikke kan dra hjem? Bare lurer…
Prøv å ta oss på konkrete punkter i stedet for å slenge ut med usakelige og feile opplysninger.og Tron-D, gleder seg vel til nye tider?
Mvh
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 10:11
Igjen beklager jeg skrivefeil(tastefeil) mÃ¥ bli flinkere til Ã¥ korrigere før jeg sender… .(
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 15:55
MJ, du spoer meg om Norge ikke har importert “intellektuell arbeidskraft”. Jeg tror ikke “intellektuelle” er den rette betegnelsen for alle av dem som har blitt “importert”. Og naa skal vel en ikke bare importere intellektuelle heller; det vil bidra til aa holde fattige land fattige. Norge trenger begge deler og det er sterkt beklagelig at leger fra Irak og ingenioerer fra Yemen kun faar jobber som vaskehjelp eller burgerflippere. Og jeg skjoenner at den type diskriminering ikke akkurat bidrar til en positiv erfaring med livet i Norge.
Det er i mine oeyne litt bemerkelsverdig at en tilsynelatende (medieskapt?) forholdsvis stor andel synes aa vaere relativt fiendtlig innstilt til landet de kommer til. For de som er flyktninger saa ville jeg tro at de skulle vaere glad for aa komme til et trygt og godt land (Norge maa vel sies aa vaere relativt trygt og godt??) og ikke bare kritisere Norge for at det “ikke er som hjemme i XYZ”. Det var vel en grunn for at de ikke lenger er hjemme i XYZ??
For min egen del saa maa jeg innroemme at jeg har liten forstaaelse for fundamentalisme uansett hvilken religion. i mitt nabolag saa er jeg en av de faa som ikke gaar paa bibelstudier eller i kirka paa en soendag. det er nok av de som skal be for meg, for at jeg skal bli frelst. og selv om jeg ikke spiller paa lag med de saa forventer jeg ikke at de skal vaere som meg, gjoere som meg, etc. (selv om det beste og enkleste hadde vaert om alle hadde vaert som meg og gjort som meg! sant?) skulle jeg foele meg stoett av julepynt, julesanger, salmer og kirkespir? jeg kan jo ikke det, for jeg valgte selv aa komme hit. og da faar jeg ta det gode med det “vonde”, eller saa faar jeg pelle meg hjem til Norge igjen. til tross for vaare forskjeller saa er de aller fleste flotte personer i alminnelig sosial omgang, noe jeg regner med at 95% av muslimer i Norge er ogsaa eller som 95% av “nordmenn” er ogsaa.
jeg er generelt sett en enkel fyr som mener at hvis alle lever sitt eget liv og ingen tvinger andre til aa forandre sitt liv, det er gode sjanser for at vi kanskje kunne leve i fred. naar du kommer til mitt hus forventer jeg at du ikke roeyker og at du tar av deg skoene. du kan rynke paa nesa av fargen paa veggene og valget av fliser paa gulvet, men du kan ikke kreve at jeg skal forandre det for aa tekkes deg. hvis du ikke spiser fugl eller fisk eller gris saa vil jeg soerge for at det er annet aa spise.
La sparegrisen leve!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 20:55
Dere må huske at blant deres innbyggere så finnes det også de som ikke er nordmenn. Og de fortjener lik behandling. Det er ikke en hemmelighet at mange politikere setter seg urealistiske mål. Jeg trenger ikke å argumentere for det engang. Dere lover, og lover, men halvparten kommer ikke gjennom.
Det er ingenting galt med kontrollerte mottak. Det som er noe galt med er hvordan dere velger å fronte denne formen for kontroll. «LEIRER!». Jeg får negative assosiasjoner bare jeg hører ordet.
Jeg er ikke flyktning. Jeg er i Norge fordi bestefar har jobbet for Norge. Jeg er født og oppvokst her. Begrunnelsen for at jeg ikke drar hjem? Det sier seg selv. Men ifølge deres definisjon er kanskje jeg også en islamist?
Jeg ba om din definisjon på FUNDAMENTALIST. Ikke fundamentalisme, som du har kopiert fra ordbok.no.
Det er klart hva fundamentalisme er. Men en fundamentalist kan fremme sin sak, UTEN å være kriminell.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 20:56
Norskkurs? Hihi…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 21:20
Det er nettopp det svaret jeg var ute etter, Ola Dunk. Kan det ha noe med den ukulturen som mer eller mindre har fått blomstre i Norge? Er det religion, eller kultur som er skylden? Jeg har lest flere artikler om muslimers evne til å integrere seg i f.eks. USA.
Hva er forskjellen mellom USA og Norge? Norge er toppen av kremen for mange. Her får man lett trygd, de sosiale godene fosser rundt oss, man er økonomisk sikret – Norge er i det store og hele, et paradis uten like. I USA må man klare seg på egne ben. Er man ikke sterk nok, er det stor sjanse for at man faller ut – spesielt om du er flyktning. Da er det en forutsetning om du har en utdanning, om du velger å emigrere til USA.
Det er lett å se hvordan dette ender. Norge (eller europa, om du vil) får ikke akkurat toppen av kremen av innvandrerne. Noe som kan forklare integreringsforskjellene.
Jeg kan kommentere for det selv, med personlige erfaringer. De utdannede muslimene jeg kjenner, og de som er på vei til å utdanne seg, stiller seg mer liberale til f.eks. Mohammedkarikatur-striden. Flere har sunne, og gode verdier, samtidig som er reflekterte mennesker. Det er akkurat denne utdannede generasjonen som kommer til å skape.. Hva skal jeg kalle det. Revolusjon?
Jeg vet ikke om jeg vil si at alle som kommer til Norge er fiendtlig innstilt til landet. Flere som kommer her, vil gjøre alt for å bevare sin kultur, og religion. Det har jeg sett flere eksempler på. I muslimske land er det ikke ofte man ser småjenter med hijab. Når man bor i et vestlig land, føler man at ens identitet blir truet.
Og jeg er enig når du skriver at hvis man flytter til et annet land så skal man ikke kreve å få både det ene og det andre fjernet fra ens åsyn. Det må da finnes grenser.
Du høres ut som en fornuftig kar. Det skal du ha..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 21:23
NÃ¥h Darling? Hvordan behandler denne kvelden Dem?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 21:27
Denne kvelden behandler meg så altfor bra:) hihi.. Sitter her og dagdrømmer om demokratene, og deg
Hva skjer, din nordlending?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 21:30
Det skjer ikke stort, vel, du kan se på min blogg hva som skjer. Hadde det ikke vært for den store aldersforskjellen, geografiske forskjell, og kulturelle forskjell, så skulle jeg bedt om Deres hånd. Dette er jo dagen hvor menn kan fri, tror jeg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 21:33
Hadde du tenkt å fri eller? Nåååååh, så søtt
Blir ¨så LoveRed her jeg sitter
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 21:37
Det er pussig med denne retorikken ovenfor islam. Er det vi som blir inntatt eller skal vi innta dem?
Er det virkelig noen tror pÃ¥ en trussel om masseinnvandring av farlige muslimer? Er dette forsøk pÃ¥ hjernevasking… av hjernevaskede?
Brudd på menneskerettigheter praktiseres ikke av innvandrende muslimer. De gjør heller ikke noe forsøk på å ødelegge vår kultur. Er det heller slik at de ikke godtar et flerkulturelt samfunn? Skal alle sammen være helt like?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 21:38
Ja, det hadde jeg tenkt! Fortenk! Men altså, i teorien. For det er for mange forskjeller og problemer i veien. Men tanken er god. Ja?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 21:44
I praksis, fungerer et samfunn best – om alle er like. Like barn leker best, som det heter. Men primitive samfunn, er ikke akkurat idealet.
Det er nå slik at man må godta å leve med andre mennesker som har et annet syn på forskjellige ting enn majoriteten, eller deg selv.
Er en masseinnvandring av muslimer en trussel? Har vi i det hele tatt en masseinnvandring av muslimer?
De siste månedene har jeg heller vært redd for østeuropeere
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 21:45
Hva får jeg for det? En flaske vodka? ;D
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 22:37
#14
I praksis fungerer et samfunn best der alle blir tildelt hver sine oppgaver, utvikler ulike typer egenskaper og kan forskjellige ting. Jo mer vi samarbeider på tvers av ulikheter, dess bedre løser vi våre oppgaver.
Man kan legge all sin tyngde på beskrive en gruppe med en annen religion som uønsket, men overser det patetiske faktum at muslimer er i Norge for å hjelpe oss og seg selv. Hvem skal jobbe høytider? Hvem skal jobbe i aldershjem?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 22:42
Det er på alle tenkelige måter ufordelaktig at innvandrere, også norskfødte, utelukker seg fra samfunnet rundt. Det er ikke snakk om å gå i 17.mai tog på Karl Johan i nasjonaldrakta og synge nasjonalsangen, men å ta del i samfunnsspørsmål og lokaldemokratiet. Det er mange gode hoder som holdes utenfor, enten frivillig eller ufrivillig gjennom dårlig integrasjon.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 22:42
Du kan fÃ¥ hva faen du vil! Vodka, whisky, vin osv…Du ville vært førstevalget om jeg skulle fri til noen her
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 22:44
Du er jo et eksempel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 22:45
#18
Send heller en rusbrus-kasse. Det tror jeg passer bedre. Merk dem alkoholfritt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 23:54
Hvorfor det egentlig? Jeg vil vite hvorfor du vil ha meg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 23:54
Haha. Du lærer jammen meg fort ;D
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 23:56
Jeg likte spesielt det første avsnittet ditt. Mitt drømmesamfunn! Men hvordan blir det når vi hele tiden skal minne oss selv på ulikhetene?
Mange fokuserer bare pÃ¥ det negative nÃ¥r det gjelder muslimer. And thats a shame…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 29th 2008 at 23:58
For Ã¥ være helt ærlig sÃ¥ har jeg aldri helt likt 17.mai. For mye oppstyr… Men er det noe jeg liker Ã¥ gjøre sÃ¥ er det Ã¥ ta del i samfunnet.
Absolutt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:01
Hvorfor? Ja, du er pen, sexy og har sort hÃ¥r og lekker kropp. Du er spenstig i tankegang og humør. Du virker fyrrig og vÃ¥ken. levende. Og øya,…jøsses.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:06
#17
17. mai er dagen!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:07
Flott innlegg!
Jeg har ikke lest kommentartråden, bare ditt innlegg.
“Demokratene” er et parti som jeg for min del ikke klarer Ã¥ ta seriøst, selv om tankegodset deres er farlig.
Men jeg kan ikke tro at nordmenn blir SÅ forkvaklete at de kjøper dette partiets argumentasjon.
Tommel for et godt innlegg!
Igjen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:12
hihi.. blir flau
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:12
Ikke for meg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:14
#16
Det preger hele verdensbildet. Fram til 1990 bestod jo verdensbildet av Russland og USAs kalde krig – helt fra 2. verdenskrig. NÃ¥ er pÃ¥ en mÃ¥te jihad-bevegelsen blitt en tilsvarende verdensfiende til spesielt Nord-Amerika og den vestlige verden. Religionen i seg selv er ikke sÃ¥ interessant, det er politikken! Israel kjører over Palestina i lys av Bush sin retorikk. Du burde lese Starletts blogg. Hun er den mest erfarne bloggeren (30 Ã¥r i utenrikstjeneste) pÃ¥ et mer nyansert verdensbilde, selv om hun ikke innehar det helt. Ingen er perfekt.
Fiendebildet har forandret seg. Dessverre for muslimers del som blir iaktatt for sin uskyldighet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:14
Takk for tommel, Starlett.
Slik jeg har skjønt det, er det ikke mange som ønsker demokratene velkommen. Og det er nå forståelig. Da foretrekker jeg heller FRP.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:21
Ingenting å bli flau av. Du aner ikke din påvirkningskraft. (er jeg ikke flink å skrive selv om jeg drikker?)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:22
Jeg er visst opp i å ødelegge både bloggkjærlighetserklæringer og blogggiftermål denne kvelden. Det føles litt tyngende å skulle være veien, når jeg det bare er en vits til vanlig. Og så drikker jeg alkohol, hvilket er den største synden her inne.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:25
Husker jeg skrev en oppgave om akkurat dette.
Muslimer er dagens fiendebilde. Og jeg føler på en måte jeg har makt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:26
Ingenting skal drikkes i min blogg. Totalt haram azzzz
Men jo, du er flink!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:26
Drikker du og??! :O er det bare jeg som ikke drikker her?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:30
#24
Ja, for vi vestlige menn has the greatest anxiety for what possibly will be relieved under the burka…
Makt kan defineres som evnen til Ã¥ gjennomføre ting pÃ¥ tross av andres vilje… Bush har derfor ekstremt stor makt. Ikke overraskende. Ã… være Bush er som drømmmen. Han lever nok i en drøm han ogsÃ¥, men er ikke klar over hva han gjør. Han bør ha nærere forhold til medmennesker.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:31
#24
Nærmere forhold til folket som medmennesker.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:31
#26
Nei, du er nok ikke den eneste.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 00:48
Bush er en mann for seg selv. NÃ¥ gjenstÃ¥r det Ã¥ se om de to andre kandidatene er like “gode” til Ã¥ styre, som han.
Men det er en ting jeg har sittet og tenkt på. Jeg lurer på hvem som blir verdens neste syndebukk, etter at muslimterroristbølgen har lagt seg..
DET er absolutt noe å tenke på..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 01:02
#27
Det er nok regimer det går på. Nord-Korea er ille ute. Egentlig sammenfaller dette med lands interesser. Vet ikke hva som er verst i framtiden da.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 01:05
Eller Ahmadinejad?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 01:17
Han gÃ¥r inn under muslim.. Han blir allerede sett pÃ¥ som en fare. Nord-korea? Muligens.. Men det er et sÃ¥ isolert land.. med mindre de velger Ã¥ “dele” sine atom og rakettgoder med oss.. hehe..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 01:21
Enda våken Darling? Har ikke slemme Far jaget Dem i seng?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 01:23
Jeg tror ikke Obama, slik jeg ser på det nå, vil bli noen spesiell fare. Og ikke Russland heller. EU vil være samlet. Kina blir verdens nest størst økonomi etter EU, etterfulgt av USA.
Spørs hva som blir den største faren. Den neste størsten faren er umulig å gjette på.
Kanskje ingen store farer?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 01:24
Jeg er fortsatt våken, jeg. Her i senga er det ikke Daddy som bestemmer, ser du
Han er forresten ikke sÃ¥ slem. Bare nÃ¥r jeg har vært litt uskikkelig! thihi…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 01:27
Den største faren er fristerinner som Maroc
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 01:27
Obama er en sjokobrun fløtepus.. Russland er kanskje ikke en spesiell fare, men reell fare? Oops, glemte at Norge har sikra seg i det schtøgge NATO!
Den neste faren, er kanskje umulig å gjette seg fram til. Det gjenstår bare å se. Kanskje vår generasjon aldri får oppleve det..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 01:27
Der sa du det, RED!!!!
Jeg er farlig…Altfor farlig.. And i like it..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 01:59
Jeg synes ikke NATO er så stygge. Du må huske vår historie. I 2. verdenskrig ble vi okkupert av Nazi-Tyskland. Vi har ikke ordentlig nasjonalt forsvar og er avhengig av et verdensspredt forsvar. Angriper noen oss, skal NATO sette inn styrker for å frigjøre oss. Samtidig må vi sende styrker til Afghanistan for å hjelpe våre allierte. Det er viktig å tenke at vi må også sende sivilt bidrag. Militært bidrag vil løse ingenting, og sivilt bidrag kan ikke forsvares uten militær. Derfor er denne kombinasjonen av militært bidrag og sivilt bidrag etter Jimmy Carters visjon (tror jeg, husker ikke hvilken president det var). Sånn er det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 02:00
Derfor er den løsningen det beste.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 06:16
Hvorfor eier du ikke respekt for Norge og norske befolkninge, det gjør nemlig Demokratene. Du bra vil sikre din egen fremtid i gjestelandet du oppholder deg i. Dra hjem!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 06:18
Du er livredd Demokratene skal fÃ¥ makt, noe de gjør…Forda er det ingen fordel Ã¥ være utlending lenger..Haha.. Muslimer vil bare samarbeide med nazier, null respekt for patrioter og deres land.
Go fuck your self!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 06:21
Hei!
Demokratene er omkring 10000 folk i Norge og omkring 100000 i Sverige, tror du du utgjør noe forskjell med din sarkasme? Nei, du er bare en nyttig idiot for Demokratene!
Dessuten er det norges raskes voksende parti noen sinne, beklageligvis for deg kansje?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 06:25
Demokratene er bare kristne og vanlige folk fra landet.Norgespatriotene er håpet. Vi vokser fort og stiller til valg 2009.Demokratene bryr seg for mye om menneskerettigheter,Grunnlov en og all annen politikk, vi kun om innvandring.
Norge for hvite nordmenn! Vi arvet dette stykke land og nekter å gi det til sjokolader.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 06:27
Demokratene er selvsagt et helt annet parti enn hva media fremstiller de som. Dette er en folkebevegelse for å opprettholde staten Norge,sikre grunnloven og jobbe for fattigdomsbekjempelse og menneskerettigheter.De sier Nei til Eu,Eøs og schengen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 06:38
Det er pussig med denne retorikken ovenfor islam. Er det vi som blir inntatt eller skal vi innta dem?
Er det virkelig noen tror pÃ¥ en trussel om masseinnvandring av farlige muslimer? Er dette forsøk pÃ¥ hjernevasking… av hjernevaskede?Samme popaganda som Tyskerne kom med…
Må være den mest dumme og hjernevaskete personen på vgb. Som forsatt ikke har fått med seg at muslimene for endte gang prøver å ta over Europa. Men NalleBalle sier jo sitt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 09:25
Ta i mot islam?Hvorfor? Iallverdens hjørner må ta imot Islam, bare fordi du er det eller?
Stå på Demokratene!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 09:45
Du har tydlig vis aldri vært på speiderleir eller leirskole? Dette er bare et norsk ord på en sammling på et gitt sted som kan kasifiseres som leir.Men forståelig nok må vi være mer politisk korrekte og kalle det et mottak eller lignende.
Islam er ikke en religion, da er også sciontologister religiose.Dette er en krigersk ideologi. Kristent innhold blandet av personen Mohammed`s krigerske innhold. Mer.Og det er en kjent sak at muslimene alltid prøver erobre nye plasser med vold og massefødsler.Ta f.eks. Kosovo som et eksempel.Men nok om det.
Du er fundamentalistisk?Ja, du sverter gode norske mennesker til fordel for det “nye” som du besitter, tydligvis fortsatt, enda du er tredjegenerasjons innvandrer. Noe som bare styrker vÃ¥r sak.Dere bør integreres og bli norske og kristne!ikke noe men…Norge er et kristent land.
Mvh
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 09:52
Vi må ha styrker i Afghanistan for at ikke islamister skal danne større terror organisasjoner.Dette sier selv statsministeren i Afghanistan.Det blir ikke snakk om å trekke styrker ut.Konfliket i KosovoSerbia er nok mye mer faretruende, med også konflikt midt.østIsrael er en stygg sak.
Mulig det blomstrer frem 3.verdenskrig på gunn av islamister og deres hat mot Israel og vestens samfunn,foruten penger da selvsagt..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 09:58
Tror du får med hold ungejente?Demokratene er det eneste partiet jeg respekterer.Og stemmer på. Bare kommunister og muslimer vil naturlig støtte deg, Demokratene vil nemlig ikke at disse elementer skal styre og erobre Norge. Dra ditt peppern gror!Det er vel der slekta di er? Eller tok Bestefar med seg alle og noen flere?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:02
Demokratene jobber for den “bolken” som ikke fÃ¥r sÃ¥ stor oppmerksomhet av sosialistene.Nemlig misnstepensjonister,sosialkl ienter og kvinneundertrykkelse i ikkevestlige kretser.nemlig. Sosialister kjemper heller for Ã¥ fÃ¥ 110%likestilling lønnsmessig her hjemme.Men nei, ingen fordeler ved Ã¥ føde barn for norske kvinner heller.
Demokratene lenge leve!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:09
Dem. hvem Dem? Demokratene vel…
Jeg er demokrat i Sverige og skjønner ikke hvorfor i hell..dere tar oss på sånne små ting, som valg av adjektiv etc.Mens vi hele tiden legger vekt på en mangfoldig politikk som er til det bedre for innbyggerne og folk flest med sikte på å bevare.Men nei det er ubetydelig, så lenge de ikke vil ha Norge/sverige islamsk eller kommunistisk.
Søta bror,
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:17
Jeg eier respekt for Norge, og deres befolkning. Jeg synes imidlertid dere har en rar måte å vise respekt på.
Selvøfølgelig vil jeg sikre meg min egen fremtid. Alle med litt hjerneceller i behold vil sikre seg en god fremtid. Jeg er født og oppvokst her. Noe som gjør Norge til mitt hjem. Jeg går på skole, jobber, betaler skatt, er samfunnsengasjert, følger norske lover og regler.
Jeg er hjemme. Ingen grunn til å være sinna. Vær heller glad.
tittei!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:20
Jeg er ikke livredd for at demokratene skal få makt. For det får dere aldri. Dere er besittere av en rar ideologi, som jeg vil sidestille med fundamentalisme.
Jeg har ikke null respekt for patrioter, men nÃ¥r dere entrer bloggen min og skriver ” go fuck yourself” sÃ¥ er det bare med pÃ¥ Ã¥ bidra at jeg er enda mer skeptiske til dere. ForstÃ¥elig nok. Dere har en rar mÃ¥te Ã¥ fremme saken deres pÃ¥.
God bedring, da. Her snakker dere om muslimer som null respekt for menneskeverd, men så beviser du at du er enda verre ved å lire av deg det du gjør på min blogg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:21
Nyttig idiot? Takk skal du ha
Tar det faktisk med et smil. Hva dere mener om meg, er av særdeles liten betydning.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:22
Jeg er muslim. Ikke islam. Finnes en viss forskjell der vet du. Men det er ikke alle som evner å se den forskjellen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:26
Hvis du har fulgt med i timen, så vet du kanskje at dine forfedre kanskje også har vært sjokolader?
Norge for hvite nordmenn? Våkn opp fra dine drømmer. Norge er ikke bare for hvite nordmenn. Det er akkurat derfor jeg sier at noen av dere skal ha realistiske mål, istedetfor å komme med urealistisk vrøvl av noen forslag til tiltak som aldri kommer til å gjennomføres.
Jeg er selv for en innskrenking av innvandringen, men ikke dermed sagt at jeg blander inn rase.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:29
Jeg sier selv nei til EU, EØS og schengen.Da er vi kanskje enige om _noe_.
Jeg har ikke fått noe som helst inntrykk av dere i media. Dere klarer fint å representere dere selv. Og bildet jeg har fått, er ikke særlig positivt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:30
Ja, vi muslimer prøver å ta over alt, nå for tiden. Jeg har til og med anskaffet meg et halalskytevåpen, i tilfelle jeg skulle møte et par vantro på gata. Hvem vet? Kanskje jeg til og med har en granateplebombe under jakka?
Jeg elsker å ha makt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:31
For øvrig. Synes ikke dere er de første til å snakke om hjernevaskelse.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:34
Ikke kom her og innbil meg at dere vil sende asylsøkere på noe a la speiderleir, eller leirskole. Den må du ut på landet med. Og ikke minst : hvor skal dere få ressursene fra? Det krever sitt. Vi har allerede noe som kalles mottak. Hvorfor ikke bare ha bedre kontroll der?
Men jeg skjønner ikke helt. Kan du komme med konkrete tiltak som dere vil gjennomføre i disse leirene? Skal dere ha vakter? Politi? Hundevakt? Hva?
Islam, er en av de tre mest voksende verdensreligionene. Enten du liker det eller ei.
Hvem i huleste har sagt at jeg er fundamentalistisk? Da hadde jeg iallefall ikke sittet her og skrevet blogg. Ergo, mitt tilfelle styrker ikke din sak.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:36
Vesten, med USA i spissen har allerede ødelagt mye i østen på grunn av kampen mot terrorisme. Det er bare til å ødelegge mer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:39
Jeg får medhold. Enten du liker det eller ei. Ikke av bare kommunister, og muslimer. Hva slags elementer er det du preiker om?
Hele familien min bor i Norge. Aaaaaaaaaaaaah. Happy family.
Dra dit peppern gror? Pepper gror så mange steder i disse dager. Noen spesifikk plass du sikter til?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:40
Jeg synes ikke dere kjemper for noenting. Dere bruker heller mye tid på å rakke ned på islam, og muslimer.
Det har dere bevist flere ganger i min blogg, ved f.eks. å be meg om å dra meg dit peppern gro, kalle meg for idiot, og annet bullshi.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:41
På å bevare? Spar meg..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:43
Og ellers så synes jeg dere eller DU burde ha gjennomført kommentarskrivingen mye bedre. Ser at det bare er minutter mellom noen av kommentarene.
Ikke særlig smart, hva?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:45
#44
Du snakker for deg selv.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:45
NATO er stygge i den forstand at Norge må si ja i de fleste forespørsler fra dem.
Men i lengden er NATO bra for Norge. Vi trenger jo beskyttelse vi og.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:46
Nei, i #42 snakker “demokraten” for seg selv.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:47
Alt preiket deres om menneskerettigheter, kampen for et sivilisert samfunn er bare preik uten mening. Når flere av dere presterer å lire av dere direkte personangrep, viser dere bare deres sanne ansikt. Og jeg blir kvalm!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:49
Nalle : Snakker ikke demokratene alltid for seg selv da?
Forresten.. Gratulerer, du er herved hjernevasket
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:50
Se også på noe av tidspunktene mellom hvert innlegg? mistenker at det er samme persn som står bak..Eller så bestemte vel alle demokratene i Norge å angripe meg på samme tid.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:54
God morgen Prinsesse, nå må du ikke la deg karre opp og vippe av pinnen av disse karene
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 10:58
God Morgen, Reddy!
Go fuck yourself?!!! Leste du den?? hahahaha…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 11:00
Hva? Skal jeg gå å knulle meg selv? Det gjør jeg da nesten hver dag
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 11:10
hehe. ja, ikke sant..noe demokratene ikke har fått med seg
netopp stått opp?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 11:18
#44/Demokrater
Mohammed var hærfører på 600-tallet og erobret store områder. Det var da Islam fikk sin utbredelse. Og på bakgrunn av det kaller du Islam en krigersk ideologi? Siden den gang har islam vokst fram fredelig.
Dere får unnskylde at menn med kristent navn, spesielt britene, koloniserte store deler av verden. Det var vel slik at de gikk til angrep og drev med undertrykkelse for å forsvare seg mot masseinnvandring.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 11:23
#53
De famler i blinde og snakker usant.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 11:25
Takk MJ, for at du lar oss andre fÃ¥ anledning til Ã¥ se hva disse sÃ¥kalte “Demokratene” stÃ¥r for. Skremmende lavmÃ¥l!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 11:26
Gamle Red våkna i nitiden, og det kan du lese om på min blogg. Hvis du gidder, det er ingen tvang
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 12:02
Hei!Ikke alle som skriver her er Demokrater vil jeg tro.Demokrater er ikke rasister som kansje noen “Demokrater”uttrykker seg her i denne bloggen.Fundamentalt i Demokratenes samfunnssyn er troen pÃ¥ enkeltmenneskets rett til Ã¥ bestemme over eget liv og ha fri religion utøvelse, ogsÃ¥ islamsk, men den skal ikke kunne spre seg pÃ¥ sÃ¥ mÃ¥te at denne blir majoritet i det norske samfunn. Og det er til hensyn for oss selv.Egoistisk kansje, men se pÃ¥ indianerne, de lever nÃ¥ i reservater og er sÃ¥ og si utryddet.Dette i løpet av en veldig kort periode.Hater du nordmenn sÃ¥ mye at de skal forsvinne?Det er kun det som er grunnen til vÃ¥r type innvandring og asyl-og flytningepolitikk,Vi har ikke noe i mot personer uansett hvor i verden de er eller kommer ifra.Den norske befolkningen eksisterer kun pÃ¥ grunn av vÃ¥r selvbeskyttelse,patriotisme. OgsÃ¥ Roma,Danmark,Sverige og tyskland har prøvd Ã¥ erobre Norge.NÃ¥ er den etniske nordlige befolkningen en av verdens minste,og blir fort mindre.Har vi ikke rett til Ã¥ sikre vÃ¥r eksistens og vÃ¥r kultur?eller tenker du bare at det er greit Ã¥ utrydde oss?
Leir,jeg ville bare bruke ordet,som du hater, i en litt annen sammenheng.Selvsagt kan vi benytte oss av noen av dagens flykkningemottak, du spør om sikkerheten.Det bør være en lukket og kontrollert omgivelser tilsvarende psykiatrisk sykehus.Med butikk og andre fasiliteter innen dette samfunnet.Her skal de kan oppholde seg i maks 3mnd.Da er det hjemreise eller integrering som skal forligge. I dag tar dette gjerne mange år.Dna og registrering er også et forslag for identifisering.80% av de som kommer har ingen ID dette er frustrerende for da kan de ikke sendes hjem og kan være krimminelle.
Men kjære du, ikke tro en Demokrat ikke liker deg som et menneske, som oss, men at helt andre årsaker ligger bak.Demokratene har utenlandske politikere også.
Jeg som person har dessuten fadderbarn i Afrika.Og Demokratene har støttet flere oppbyggingarbeide og misjonsarbeide i Kenya m.fl.
Media boikotter Demokratene. De får restrektiver fra den sittende røde delen av regjeringen et arbeide som er resulterende i Gro H Brundland og Palmes sosialistiske revulusjon.Er dokumentert og bevist flere ganger.Kun noen lokal aviser og et utvalg nettaviser er støttende ovenfor oss.Husk 70% av journaliststudenter er venstrevridde.
Ser også at partiet Norgespatriotene er innblandet i kommentarene, de har ingen ting med oss å gjøre.Du skriver nemlig noen av dere og de er iallefall ikke noen av oss Demokrater.De er litt for ekstreme etter min smak.
Beklager om noe har vært støtende fra Demokratene sin side, men diskusjon er vanskelig når to parter er så forhånds innstilte på hver sin sak.
Ha en videre god dag.
Leser du bloggen som ligger linket på ovenfor på min side?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 12:14
Hmmm…sÃ¥ mange kommentarer og sÃ¥ fÃ¥ stemmer.Tommelen opp,liksom.?
Jeg syntes Dem. har et relativt godt program men de stilte ikke til valg i min kommune.Men jeg stemte på de ved fylkesvalget
Synd du ikke ser det positive og kansje skjønner et folks rettigheter i eget land. Maroc,bruker du burka(heter det?) eller slørskaut til dagelig, det vil en islamist gjøre og være tvunget til?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 12:18
Demokratene stå på! Men dere får ikke min stemme, jeg skal stemme Norgespatriotene.Hehe Nope.Blir nok kansje Demokratene,men mest sannsynelig Krf bare de blir litt tøffere.
Go for it…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 12:27
Hvorfor sier du dere hele tiden? Jeg er ikke Demokrat , bare støtter mye av politikken de har å bringe til torgs.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 12:30
Jeg mÃ¥ bare inn pÃ¥ siste kommentert…Har ingen argumenter what so ever…Hei pÃ¥ deg !StÃ¥r til og kos dere videre…HUUUUUUUUUUUU
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 12:45
Sandri kan du være litt mer konkret?.Hater drittkommentarer uten noe som helst argumentasjon.Står som regel på politisk og historisk uvitenhet.Alle slag personer er i Demokratene.Alle typer. Se litt på nettsidene så kansje dere får et litt annet inntrykk.Mye av mine utrykkelser er til del private utsagn, men mange av disse kommentarene er nok upolitiske sympatisører eller kun stemmegivere.Noe jeg ikke vil unnskylde, for vi trenger selvsagt stemmer.
Jeg personlig har dessuten muslimske nære venner, som er shia-muslimer.Disse er gode mennesker fra hovedsakelig Libanon.De forstår min kamp, at det er en menneskerett, og tross dype ideologiske forskjeller kan vi vvære venner.Dette er i noen tilfeller personer som kom for over 30 år siden og ser med skrekk på den forandringen de har påført Norge i denne tiden.På godt og vondt.
Nei. nå skal jeg gå å kjøpe kebab,;) men husk bare jeg og min kollega i Dem.Rygge er beviste Demokrater i denne sammenheng, i Blogg kommentarer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 13:14
#64
Hva du mener om min kommentar er meg revnende likegyldig. Den står aldeles utmerket alene uten videre utdypning. Demokratene her inne taler for seg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 13:36
#61
Du skriver om at Europa er i ferd med å bli inntatt av muslimer enten gjennom krig eller masseinnvandring. Hvordan kan man ta deg alvorlig?
Islamske verdier er omtrent som kristne verdier. Det er ikke stor forskjell. Religioner er en avsporing for den politikk som føres, f.eks av islamske fundmentalister. Disse holder derimot ikke hus i vårt land.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 13:56
Nalleballe.
Problemmet blir at den generelle muslim vil bli foført av islamsk fundamenalistiske ledere ( som mohammad)og jo den er i Norge også.Mulla Krekar er en av de mange.Flertallet forstår denne innvandringokkupasjon, og ser farene for vår sikkerhet,kultur og ikke minst ;vår eksistens.Hvor tar du argumentene dine ifra? Og gi meg heller statistikk eller eksempler på dine argumenter.jeg gjennom blogg og nettsider har lagt frem plenty.Og ingen, da mener jeg ingen av dere sosialister kommer med saklighet.
som nevnt; islam benytter seg av kristendom og blander dette med mohammads krigerske ideologi.Det er den samme Guden etc.Men de mener Jesus var et menneske på lik linje med jødene og som vi mener mohammad var.Mohammad var i tillegg pedofil og massemorder, noe Jesus ikke var.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 14:17
Les litt i denne bloggen for hvordan islamske kjerne områder har det.Fra en ikke Demokrat sin side(ikke meg,men irrelevant).
Dessuten du har hørt om antijihad Norge,folkaksjon mot innvandring,norgespatriotene ,nasjonaldemokratene,Vigrid ,patriotiskfront m fl. som er mer ekstreme og har som du kansje heller bør rette oppmerksomhet imot vedrørende din motstillende argumentering.
Flere viktige blogger:
http://www.vgb.no/935...
http://www.vgb.no/284...
http://antijihadnorge...
og mange mange flere….som ikke er Demokrater…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 14:21
Lest Koranen 9.5 ?Alle Ikke muslimer,drepe dem eller påtvinge dem islam?Hva mener du som muslim om dette etter å ha lest den delen av Koranen?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 15:49
Ser at det er flere som har kommentert. Skal svare når jeg har tid.
Ha en fin dag.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 16:38
#69
Mohammed giftet seg med en unge og slaktet ned mennesker. Men tror du ikke det er sannsynlig at man har gått bort fra denne fortolkningen av Mohammed i muslimske land? Få lager barn med en niåring og det er heller ikke vanlig å slakte uskyldige, om det ikke kalles ordinær kriminalitet. Dvs. at det er andre årsaker.
Muhammed var som Harald Hårfagre og Olav Tryggvason til sammen. Hårfagre samlet Norge og Tryggvason kristnet. Mohammed bekjempet andre hærer og laget en samlende trosretning. Hva om Hårfagre drepte hemningsløst og om Tryggvason bannet og voldtok? Det er mytisk å framstille vikingkonger som de var plettfrie.
Hvorfor kaller du meg sosialist? Det har ikke noe med saken gjøre.
Statistikk finner du på SSB.no.
http://www.ssb.no/inn...
Der kan du kose deg. I håp om du finner radikale elementer. Mulla Krekar blir ikke utvist fra Norge så lenge han er en flyktning.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 1st 2008 at 19:51
Men Trygvason tok ikke over som den nye Jesus?? Islam er en ideologi!Nazisme,jødedom og Mohammed`s krigerske ideologi mikset som en dårlig drink.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 2nd 2008 at 02:27
MJ,
det er mange muslimer som kommer til USA og det er langt fra bare krem der heller. (Ta deg en runde rundt Queens, Brooklyn, Flushing NY, Detroit MI etc saa ser du det).
en betydelig forskjell mellom Norge og USA er at i USA saa har de aller fleste 3 mnd overgangsstoette som flyktninger. Deretter maa du bare staa paa som best du kan; det er ingen som tuller og stuller med deg; swim or sink.
F.eks; somaliere har en har en veldig lav arbeidsledighet og er kjent som et driftig og arbeidsomt folk her borte. De jobber paa Starbucks, WalMart, Target, de kjoerer drosje og starter egne smaabedrifter. Kudos til dem.
Jeg tror iboende kravet om at du maa jobbe og staa paa, soerge for at du har mat paa bordet og tak over hodet gjoer at nye innvandrere faar et helt annet selvbilde. Naar du klarer det paa egen haand (og ikke via en sjekk fra staten) saa ser du at du har en egenverdi og du faar en selvrespekt som dessverre den norske staten effektivt har tatt bort fra mange innvandrere og nordmenn. Og, naar du maa jobbe og staa paa 10 timer om dagen saa er det lite tid igjen til aa stelle til med ugang.
Som du sikkert har faatt med deg saa er jeg en nordmann i USA og jeg maa si at jeg aldri har foelt diskriminering pga bakgrunn, utdannelse (har master fra US universitet noe som ikke skader) eller “snodig” navn etc. Derimot faar jeg hoere beundring for at jeg turde aa ta steget ut fra en trygg og god tilvaerelse i Norge. Mitt inntrykk er at amerikanere, generelt sett, er mye mer aapne for aa akseptere utdannelse fra andre land enn hva som er tilfellet i Norge (er det ikke NHH/BI/NTH/UiO/UiB/ saa er det ikke brukbart for noe). Noe som betyr, hvis spraakferdighetene er i orden, at du faar deg en jobb som staar i forhold til utdannelsen. Vanskelig for en iraker aa vaere lege i Valdres hvis norsken staar til stryk, men fullt mulig i Oslo hvor det er en god del som prater farsi/arabisk.
Litt springende her, men skit au. Naa tror jeg ikke at alle, ei heller at flertallet, er fiendtlig innstilt til Norge naar de kommer. Dessverre saa er det de mer rabiate elementene som faar oppmerksomheten i media og du kan stole paa at det er alltids en mullah eller imam som klarer aa lire av seg det utroligste. Voila, foerstesiden paa VG og Dagbladet er sikret. Og, “alle” muslimer har “selvfoelgelig” den samme meningen og innstillingen som den luringen av en imam/mullah. Men, det er sjelden at en ser at muslimer bryter ut og sier at nok er nok, og slik faar en et inntrykk av at muslimer er en relativt homogen masse. paa den annen side faar en hoere mye om “umma” og hvordan det er en verdensomspennende konspirasjon mot muslimer. Tror mange muslimer (og nordmenn og) boer feie for sin egen doer og slutte aa synes synd paa seg selv.
Lykke til.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 2nd 2008 at 22:20
De fleste som har skrevet, har gitt uttrykk for at de er demokrater. Du sier at de fleste demokrater ikke er rasister, det kan muligens være sant, men mine venners personlige erfaringer med demokratene tilsier noe helt annet, da spesielt i diskusjonsforum. Har en fetter som nylig hadde store diskusjoner med demokratene, det førte til at han ble utestengt fra diskusjonforumet hvor denne diskusjonen foregikk. Ytringene hans var ikke av det ekstreme slaget, som fra demokratenes side, men det beviser bare at dere ikke lar alle slippe til. Og det har lite å si om du har et fadderbarn i Afrika.
Jeg har ikke gitt uttrykk for at jeg hater nordmenn. Jeg er ikke så veldig stor fan av mennesker som kommer her og tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg, alene, kan ikke uttrydde nordmenn. Men dere har kanskje tanker om å utrydde de som er forskjellig fra dere?
Det leirsamfunnet du presenterer, er ikke gjennomførbart. Hvor skal så dette samfunnet være? I Finnmark? Ute i skogen?
Altså, dere elsker meg som menneske, men likevel så klarer dere å komme med personangrep? Jeg forstår fint hvorfor media boikotter demokratene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 2nd 2008 at 22:22
Jeg ser en LITEN del som er positivt med demokratene. Jeg er selv et “nei til EU/EØS”menneske…
Ja, jeg går med hijab. Er ikke islamist. Heller ikke tvunget til å gå med det. Poenget ditt var?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 2nd 2008 at 22:23
Jaja, det er jo ytringsfrihet her i landet.. Men lavmål? Heh. absolutt..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 2nd 2008 at 22:34
Si meg en ting. Har du i det hele tatt satt deg inn i bakgrunnen for åpenbaringen av det verset?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 2nd 2008 at 22:42
Er enig i mye av det du skriver, Ola. Og det er fint at du tar deg tid til å kommentere!
Jeg visste faktisk ikke at somaliere har lav arbeidsledighet i USA (imotsetning til i Norge hvor en stor del av dem ER arbeidsledige).Men sånn er det vel i et land hvor man må jobbe hardt for å klare å få mat på bordet.
Føler på mange måter at USA har kommet lenger enn Norge når det kommer til integreringen av innvandrerne. Er det noe i USA som i det hele tatt heter innvandrere? Uformelt sett..
Som du selv sier – hvor du har fÃ¥tt utdannelsen din har lite Ã¥ si, og det rare navnet ditt har enda mindre Ã¥ si.
Hvor lenge har du bodd der?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 3rd 2008 at 03:34
Hadde tenkt jeg skulle sende denne paa email til deg men her kommer den ut paa bloggen og. Det her blir litt om livet som nordmann i USA og litt om mitt syn paa innvandrere her borte og i norge.
*********
Aa ja da, det heter innvandrere her ogsaa og immigrasjonsspoersmaalet er av de hot topics her borte naa under valget. USA sliter mye med ulovlig immigrasjon og har vel ca 12-14 millioner uregistrerte innvandrere. Mange av disse har tasset over grensa fra Mexico og kommer stort sett fra hele central Amerika. Storparten jobber i landbruket, bygg- og konstruksjon, restauranter, hoteller, WalMart, rengjoerinsbyraaer. Alle vet at uten disse stopper USA, men ingen vet hvordan man skal ta fatt i forholdet. Har du et amnesti, saa lar du 12-14 millioner lovbrytere gaa fri. Og, skulle du mot formodning klare aa faa fatt i hele gjengen og faa sendt dem tilbake over grensa saa stopper store deler av USA opp. Som du sikkert har skjoent saa tar denne typen immigranter en stor del av de jobben som amerikanere ikke er saa gira paa; harde, slitsomme, “moekkete” jobber. Argumentet er jo selvfoelgelig at hvis arbeidsgiverne hadde betalt bedre saa hadde amerikanere tatt jobbene. men, det hadde betydd hoeyere priser og er det noe amerikanere ikke liker saa er det hoeyere priser!
En annen type innvandring er fra hoeyt utdannende og USA har opprettet egne kvoter for disse. Storparten gaar inn i high-tech, medisin, bankvirksomhet og konsulentvirksomhet og er ofte fra India, Kina og Japan, men ogsaa fra Europa, Latin-Amerika + en og annen tvilsom nordbo. Tar du utdannelsen din i USA saa er det igjen en egen kvote for de som har lyst aa proeve seg her borte, og ut fra skolen hvor jeg gikk saa var det vel 90% av oss fremlinger som valgte aa proeve oss i USA. Noen har dratt hjem mens flertallet av de 90% som ble igjen er her fortsatt. Det er ikke bare bare og faa seg noe og du maa sikte mot godt betalte jobber for at du skal kvalifisere for kvoten. denne typen arbeidsinnvandring kritiseres ogsaa for at den undergraver godt betalte jobber for amerikanere og bidrar til aa presse loenningene nedover. et annet argument er at amerikanere ikke vil jobbe saa hardt og ikke gidder aa ta lange, tunge utdannelser. saa da saa.
Livet som nordmann i USA. Det som er viktig, og kanskje litt vanskelig for nordmenn, er aa skjoenne hvor faa jobber er tilgjengelig via jobbannonser. du maa bygge et nettverk, snoke rundt, laere folk aa kjenne, etc. har du spesielt lyst paa en jobb hos XYZ eller lyst paa en jobb innen et visst felt saa maa du finne noen som kjenner noen osv og saa sirkle deg inn mot maalet/byttet. alle mine jobber har kommet gjennom bekjentskaper via nettverket til skolen, folk som jeg har jobbet med, moett etc. i Norge blir dette ofte sett paa som litt skummelt og urettferdig men det er slik det fungerer her og mange andre steder rundt om.
vi er ofte flinke i Norge til aa vise til hvor ubarmhjertig det er i USA og hvor vanskelig det kan vaere her. det er delvis riktig; det er skikkelig toefft hvis du faller utenfor eller bor i fattigslige omraader, og da mener jeg ikke i et fattig omraade av en by men i en fattig by, en fattig del av en stat eller i en fattig stat. du har sikkert faatt med deg at 43 millioner amerikanere er uten helseforsikring. det betyr ikke at du er helt uten dekning; du har MedicAid og MediCare men det er stusselige greier i forhold til de forsikringene du kan faa gjennom skikkelige arbeidsgivere.
skulle du faa kreft eller en annen kronisk sykdom saa er du mer eller mindre “screwed”. men, det er ogsaa her du ser det beste i USA; evnen til aa hjelpe til, en form for dugnadsaand som er annerledes enn i Norge. hjelp gjennom universitetssykehus, private sykehus, kirkelige organisasjoner (herunder synagoger og moskeer) og andre hjelpeorganisasjoner. her er det begrensede forventninger til hva staten vil bidra med og hvis du viser evne og vilje til aa hjelpe deg selv saa er det mange andre som vil bidra til aa hjelpe deg.
naar det gjelder innvandrere til Norge, saa var dama og jeg i Norge i sommer. hun kom fra Vietnam og vi moettes her i USA og hun var sjokkert over aa hoere hvordan det var aa vaere flyktning i norge. vi traff noen vietnamesere i oslo og de skravlet avgaarde uten at jeg forsto noen verdens ting (jeg kan noen matgreier paa vietnamesisk, nok til aa overleve i Saigon!) men etter samtalen var hun litt forbannet over hvor naive nordmenn er og samtidig hvor mye som misforstaaes med aa tro at nordmenn hjelper flyktningene naar nordmenne egentlig gjoer for mye og tar fra de ansvaret og respekten for seg selv (noe som gjelder for nordmenn som blir faster kunder paa sosialen). tror det hadde vaert bedre for alle parter om det hadde vaert en overgangsperiode med stoette og tilrettelegging for aa finne seg en jobb og deretter aa kunne klare seg selv. (litt repetisjon, men skit au).
kos deg, snart vaar!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 4th 2008 at 11:07
Utrolig informativt innlegg, Ola Dunk! Takker takker
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2011 at 00:19
Various people in all countries take the personal loans from various creditors, just because that is comfortable and fast.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 31st 2011 at 06:14
If your aim is to build a career, you will have to utilize some professional pay essays service.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 2nd 2011 at 00:22
Only, custom writing market offers great reduced costs for academic papers. It’s always nice to have an opportunity to ask: ” write my persuasive paper ” for reasonable costs.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 2nd 2011 at 11:23
The prerogative of selection can be essential. It can be essential to select the correct essay writing services. Students need to buy good essay papers.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 8th 2011 at 14:36
No thing in our world is perfect! Nonetheless, your website can be perfect if you cooperate with the masters submit rss company.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 10th 2011 at 00:42
To find news about this post, I buy research paper or custom writing at the writing service. A lot of papers writing services present the essay writing just about this post.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 10th 2011 at 14:02
It is implified to buy essays and some students do not know that such really hot articles close to this good topiccould subsist and because of it they buy term paper.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 13th 2011 at 14:13
Commonly, students do not like the argumentative term paper accomplishing, but they still have to present their essays writing technique! So, the article critique writing service would be a perfect helper for term papers writing.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 13th 2011 at 14:13
I state that famous custom writing corporations are committed to offer the greatest quality term paper. Thence, don’t hesitate and buy essay papers.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 15th 2011 at 21:25
Every person in the world is willing to be unique, but does not get know the right way to do this. But lots of guys look for the phones ringtones or just tamil ringtones to be unique.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 20th 2011 at 05:32
Some specialists say that loan help people to live the way they want, just because they can feel free to buy needed things. Moreover, different banks give auto loan for different persons.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende