Misbruk av alkohol : LIVSFARLIG. Tenk KONSEKVENSER, braindead people!! ♥
av
in mandag, november 17th 2008 Lagret under: Ukategorisert Stikkord:
alkohol,
alkoholkultur,
forsøpling,
maroc,
marocjenta,
misbruk
I helgen var jeg ute med noen venner. Jo mer jeg ser av fulle mennesker – jo mer får jeg lyst til å spy. I edru tilstand. Det er så lite tiltrekkende, at jeg heller får lyst til å holde meg hjemme.
Hva er det med folk som drikker seg ute av sans og samling? Det er lite familievennlig. Folk spyr ute i gatene, hiver søppel, kebabrester over hele byen, stripping midt på svarte natta, menn som pisser på offentlige vegger, kvinner som pisser bak trær med publikum, folk som plutselig går midt ute i gata, mens bilene kjører i hundre,rknuffing og slåsskamper, krangling og skriking. Lite respekt overfor andre medmennesker.
Er disse menneskene klar over hva de gjør? I de fleste tilfeller ; NEI.
Jeg har hele tiden sett på dette misbruket av alkohol som en del av tenårene. Som en del av det å være ungdom. Prøve ut nye ting, utforske, spennende. Men det er ikke bare ungdom som ikke vet hva grenser er når det kommer til alkohol. Man skulle nesten trodd at man lærer av sine feil ; Mennesker i tretti, førti, og til og med i femtiårene, oppfører seg som uansvarlige hemmiser som dreper over et hundretalls hjerneceller med vilje, for så å legge skylda på fylla! Midt ute i ødemarka møtte vi på en "hjernedød" mann med buksene halvt nede, mens han snøvlet fram et eller annet om skyss til bærum.
TA ANSVAR!
Dette kaller jeg rett og slett en forsøpling av samfunnet. Og ser ikke noe annet enn negative sider ved det. En kompis av meg holdt nesten på å kjøre på ei som hadde drukket mer enn bare èn halvliter, for å si det mildt. Han klarte heldigvis å snu i tide. Han endte opp på motsatt kjørefelt. Hadde ikke veien vært bilfri på det tidspunktet hadde han havnet på sykehus, eller i himmelen. Man vet aldri. En annen kompis av meg måtte redde en drunk fjortis som ble klemt inn i et hjørne av noen kåte menn. Hadde han ikke sett hva som var i ferd med å skje, hadde det nok endt ille med den lille jenta med miniskjørtet som sklei lenger og lenger ned.
Er det mulig å ha det gøy på fredag, lørdag eller søndag UTEN alkohol? Ja, det er det. Vennegjengen sitter ute og diskuterer politikk,religion. Sitter og ler og utveksler erfaringer. Sitter og tuller, klemmer hverandre. Fniser og forteller vitser. Det kaller jeg kvalitetstid.
Det er på tide at dere er litt mer ansvarsbevisste. Tenke KONSEKVENSER. Tenke at du må være forsiktig med dagens alkoholinntak – Det kan ende dårlig. Ikke nok med at samfunnet blir forsøplet, du kan ende med et ødelagt liv.
Hilsen ei som er mektig lei av misbruk av alkohol. Det er faktisk fullt mulig å ha det gøy uten.

Tips oss hvis dette innlegget er upassende
134 kommentarer In " Misbruk av alkohol : LIVSFARLIG. Tenk KONSEKVENSER, braindead people!! ♥ "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
november 17th 2008 at 13:36
Ingenting er sÃ¥ festlig som Ã¥ se pÃ¥ fulle folk nÃ¥r du jobber i bar… Og steike sÃ¥ “høflige” de er…
Du fÃ¥r stadig mindre lyst pÃ¥ alkohol, og vips sÃ¥ blir du fast sjÃ¥før i helgene…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 13:41
Da skjønner du hvorfor jeg ikke rører alkohol i det hele tatt…og med en oppvekst preget av fyll døgnet rundt…da er ikke valget vanskelig:))
TOMMEL!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 13:43
tar du betalta eller? haha
seriøst.. jeg blir litt satt ut hver gang jeg går ut og ser hva folk foretar seg i helgene. folk går bare ut for å drikke seg dritings og ha det gøy, uten å tenke på hva som kan skje dem. de er heller ikke i stand til å tenke over hva de gjør!
når jeg opplever slike episoder er jeg så glad for at jeg er avholds.. takk Allah!
og heldigvis..jeg er ikke alene om det.
jeg vil heller være en av dem som faktisk husker hva jeg gjør i helgene med mine venner
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 13:44
kan godt forstå valget ditt, diva.
du taper ingenting ved å la være å drikke alkohol. jeg vet iallefall at JEG ikke har tapt noe. snarere tvert imot
takk for tommel, og ha en fin alkoholfri mandag
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 13:51
Noen sjeler her inne som føler seg truffet av innlegget etter helgen tro? hehe.
Men ja, fulle folk er mindre sjarmerende,og enda mindre sjarmerende jo eldre de er og spesielt om man selv er edru!
Jeg får begynne å komme meg mer utpå byen, alle edru sjeler i statestikken bidrar?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 13:52
Jeg likte dette innlegget – og bildet ditt. Du sier mye som er sant her!
, synes ikke man trenger å skjære alle som liker å drikke og ha det gøy med venner og kjentfolk, over samme badass-kam.
Jeg er ikke imot at Ã¥ ta meg en fest eller to, men det betyr ikke at jeg ikke kan ha det kjempegøy i helgene uten alkohol, med gode venner. Synes det er mye bÃ¥s-setting av folk som drikker, og regelrett nedlatelse som er ganske unødvendig. PÃ¥ samme mÃ¥te er det selvsagt unødvendig Ã¥ “forsøple” samfunnet, for det kan jo bli for mye, og selv om man drikker SKAL man ta litt ansvar… MEN, ja det er jo alltid et men
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 13:54
#1,5 Definer betalt:P
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 13:55
haha.. ja, bare til å bidra til statistikken!
ja, så får vi vente og se om noen føler seg truffet av innlegget.
jeg hadde vært mektig flau om jeg hadde møtt sjefen min ute på byen, mens jeg holdt på å spy på veikanten..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 13:57
hm.. jeg mente ikke å båssette folk som drikker. det finnes da mange der ute som drikker med måte.
her snakker jeg om mennesker som drikker seg ute av sans og samling, og som ikke er klar over hva de gjør , mens de sitter på en sky av rus.
;o)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 13:57
i form av penger? et lite kyss? ja, ikke vet jeg ;D
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 14:01
#5,5 jeg svarer tja og blunker lurt:P
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 14:04
gratis sex? hahaha
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 14:06
http://www.vgb.no/332...
Har samma tankene sjøl – det er fullt mulig Ã¥ kose seg med alkohyler uten Ã¥ være nødt til Ã¥ pælme nedpÃ¥ som om det er den siste dagen man er i live eller alt er gratis.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 14:12
#6,5 Jeg har for lengst innrømmet at jeg ikke er jomfru, men jeg tror min kjære hadde blitt skuffet om jeg hadde solgt meg gratis:P
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 14:28
Det er ikke noe flott syn nei og det er som du sier, uansvarlig.
Denne kroppen her har nok hatt sine turer i ungdommen, ja i voksen alder ogsÃ¥, men jeg har sÃ¥nn nogenlunde kontroll og sÃ¥ har jeg en evne til Ã¥ ikke se sÃ¥ drita ut selv om tunga mi er litt “gesoffen”. Som mine venner sier; Du mÃ¥ kjenne Flabben godt for Ã¥ vite om han har fÃ¥tt for mye.
Jeg var ung selv da jeg smakte første gang, men nÃ¥r jeg ser “pumpeklare” fjortiser blir jeg bare lei meg pÃ¥ deres vegne.
NÃ¥ om dagen koser jeg meg med alkohol, koser meg riktig godt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 15:12
Det er nok flere som burde tenke sÃ¥nn, men jeg ser selv at jeg har vært j*vlig treig i oppfattelsen.. Jeg kan ikke skjønne et sekund at jeg var sÃ¥ glad i Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ byn tidligere… men man blir kanskje dratt med i dragsuget, og i en kultur som er sÃ¥ innarbeidet at man ofte ikke tenker pÃ¥ Ã¥ stille spørsmÃ¥l…?
Jeg er helt enig med deg. Og man burde TENKE, ikke bare drikke.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 15:22
flatfyll er ikke vakkert, bonita, men dessverre altfor vanlig…
selv er jeg ufattelig glad i alkohol og drikker hver eneste dag og kunne ikke tenke meg et liv uten – men det er likevel ikke mange som har sett meg full de siste fem, seks Ã¥ra …
mÃ¥tehold – that’s the trick, baby …
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 15:24
Host, hark, kanskje Pist’en og jeg har noe felles………. sÃ¥nn bortsett fra Ã¥ være svake for EmJay og Chi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 15:38
Det er ubehagelig å gå i byen blant fulle folk når man selv er edru.
Men noen kan få en vanvittig tenning av alkohol. Tenning betyr at man ikke klarer å stoppe og får en uimotståelig trang til å drikke seg helt inn i oblivion. Kanskje skandinaver reagerer annerledes på alkohol enn en del andre? Engelskmenn er forresten ganske ille de også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 15:43
(Eller det gjelder mange for sÃ¥ vidt… Franskmenn drikker ofte, men drikker seg ikke dritings. Mens russere, finlendere og mange andre har ikke noe særlig bedre drikkekultur… Men det er en uting. Helt enig i det)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 16:24
Øren vart eg
og ovdrukken
hjå den frode Fjalar.
Best er gildet,
gjeng du ut att
heil i sinn og sans.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 16:37
“lei av misbruk av alkohol. Det er faktisk fullt mulig Ã¥ ha det gøy uten.”
Men det finnes en mellomting her… Ser ikke noe galt i Ã¥ ta seg en liten pitlahivert, og deretter roe det ned før en blir sanseløs.
Har selv tidligere jobbet pÃ¥ pub, og mÃ¥ si jeg fikk iallefall nok av “flatfylla” da. Folk som hadde vært venner hele livet, kranglet sÃ¥ busta føyk, og ble kanskje uvenner for resten av livet… Kjærester, Ektefolk.. mfl…
Selvfølgelig har jeg pissa i vildensky i fylla jeg ogsÃ¥, men det var “den” gang. En lærer som regel nÃ¥r en blir eldre.
-Men, dessverre er det noen som aldri fÃ¥r kunnskap av erfaring…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 16:49
Kjenner meg igjen, selv som rosa mann
Faktisk litt slitsomt pÃ¥ diverse sammenkomster. Hyggelig i begynnelsen. Men sÃ¥ merker jeg at folk rett og slett blir dumme. LydnivÃ¥et øker. Og jeg vet at uansett hva jeg sier til folk, sÃ¥ har de glemte dagen etter … hvis de vÃ¥kner opp. Rett og slett slitsomt.
Pussig nok kan folk drikke seg sveiseblinde, men likevel beholde en viss tankevirksomhet. Det skjønner jeg hvis jeg et stykke utpÃ¥ kvelden takker for meg … og fyllefantene innser at jeg kommer til Ã¥ ta bilen. Oj, som de da kommer pÃ¥ hogget for Ã¥ fÃ¥ transport hjem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 17:25
WORD, BB! takk for linken..skal lese den litt senere
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 17:43
jeg hadde blitt skuffa jeg også
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 17:48
Jeg trodde nordmenn drakk nettopp for å fraskrive seg ansvar for det som skjer? At de da kunne skylde på alkoholen for uhell og uønskede konskekvenser?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 17:49
jeg har ikke bare sett EN pumpklar ungdom, eller en pumpeklar “bestefar”, for den saks skyld.
jeg blir litt..eeeh..kvalm?
det er fint at du koser deg med alkohol, flabben.. når man først drikker alkohol, mener jeg at man skal gjøre det for nytelsens skyld. eller drikke akseptable mengder med noen venner! ting skal gjøres og drikkes med måte
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 17:54
der tar du tak i en annen problemstilling som kan settes i en større sammenheng, lingu!
dette med innarbeidede kulturer, og faren ved Ã¥ ikke klare Ã¥ komme seg ut av mønsteret. dette er ikke bare et “alkoholisk” problem.. gjelder de fleste kulturer..
jeg leste om en undersøkelse som ble foretatt i et eller annet land (hvis jeg husker rett).. det var en gruppe mennesker som ble delt i to.
gruppe nr.1 ble gitt alkoholfrie drikker.
gruppe nr.2 ble gitt alkohol.
det viste seg at gruppe nr.1 reagerte på samme måte som gruppe nr.2 på drikkene de fikk. drunk ass people
psykisk? JA!
;o)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 17:56
hehe.. din drunkis! ;D
kan tenke meg at du sitter og teller penger, mens du drikker et glass whisky, og nynner på en cowboysang!
måtehold? ja takk
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 17:57
hihi…
*maroc fniser og rødmer bak burka`n*
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 18:05
og hvorfor er det slik at skandinaviere reagerer annerledes på alkohol? har det noe med politikken å gjøre? har alltid lurt på det, skjønner du..
NOEN kan få en vanvittig tenning på alkohol.. hehe. har da sett flere enn NOEN som har fått denne vannvittige tenningen på alkohol
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 18:06
har også fått et inntrykk av at franskmenn drikker ofte, men ikke til de ikke gjenkjenner sine egne slektninger.. russere tar jo helt av! haha
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 18:07
thanks for posting
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 18:07
thanks for posting
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 18:11
jeg har aldri pÃ¥stÃ¥tt at det ikke finnes en mellomting. som jeg tidligere har nevnt sÃ¥ er det mulig Ã¥ drikke i moderate mengder – man kjenner jo selv sine egne grenser..
har også vært vitne til litt av hvert ute.. krangling, slåssing..u name it..fylla har skylda! som man sier
godt å høre at iallefall DU har lært litt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 20:27
hahaha – ja, der har du meg Marocita …;P
*ler*
men du – du vet at all medisinsk forskning sier at et daglig, moderat alkoholforbruk er bra for helsa … (mellom tre og fem glass til dagen for voksne menn) …
[ikke at det bryr meg - jeg drikker fordi jeg liker smaken og ikke minst den lille, men likevel merkbare, følelsen av promille. det at hjernen blir litt varmere og musklene bittelitt løsere. _det_ synes jeg er godt når jeg er ferdig på kontoret.]
jatta – haram, baby ..;P
skål!
*ler*
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 21:42
Dette innlegget minner om da jeg var 15-16 åring og var lei av folk som drakk for meget.
I dag er det ikke like dumt å være altfor full, synes jeg. For det kan skje alle og enhver som har drukket litt for mye.
Det er imidlertid et dårlig poeng å bli så full som du beskriver. Det er stor forskjell på å drikke 2-3-4 halvlitere på fredagskvelden og det å bli helt drita.
Andre som drikker mye tåler gjerne mye også. Men store mengder alkohol hemmer meg i tankegangen, samtaleevnen, rent fysisk, søvnen og evnen til ereksjon (uten at det er så plagsomt).
Derfor så forsøker jeg bevisst å ha dager der jeg ikke drikker, for ellers vil jeg ødelegge meg selv.
Og ja, det går an å ha det moro uten å drikke. Man trenger kanskje bare en ice breaker eller to?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2008 at 21:44
#19 Pistolero
All medisinsk forskning sier ikke det… dessverre er det altfor lite man vet om antioksidanters effekt pÃ¥ helsa vÃ¥r.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 09:28
Her beskriver du en drikkekultur som jeg syns er helt høl i hue. Det at “alle andre gjør det”, rettferdiggjør liksom idiotien. Da tenker jeg bÃ¥de pÃ¥ oppførsel og det faktum at man heller i seg store mengder gift som kroppen fÃ¥r et svare strev med Ã¥ bryte ned. “Men det er jo sÃ¥ gøy…”
Min egen mÃ¥teholdslinje minner veldig om totalavhold, nÃ¥r jeg tenker etter…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 13:22
jeg er ikke noe glad i drikkekulturen (den utagerende drikkekulturen), og vil heller aldri være det. nettopp fordi det ødelegger så mye.
jeg vil heller være i et godt selskap med venner som husker våre samtaler dagen etter og som jeg kan fortsette mine konstruktive samtaler med, enn med venner som drikker seg drita bare for å drikke. derfor har jeg begynt å henge mer med mine muslimvenner..
når jeg er på skolen planlegges det vors og nachs.. hva som skal drikkes..og hva som ikke skal drikkes. jeg vet ikke hvordan det er med deg, borger. men dette finner jeg litt teit? barnslig?..ja..
ser at du har kommet tilbake forresten..
) i knew you would come back to me!
haha
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 13:27
jeg vet ikke om det er det som brukes som utgangspunkt for drikking. men jeg antar at det ogsÃ¥ er “kult”? i den grad det kan kalles kult av sÃ¥nne som meg
jeg begynte Ã¥ tenke pÃ¥ hun jenta som nesten ble voldtatt av fulle menn.. hun var jo full selv. nÃ¥r jenta er alene og i tillegg har en høy promille, er det lite hun kan gjøre for Ã¥ redde seg selv, og kan kanskje i noen tilfeller oppfattes som “villig”?
grøsser bare ved tanken..
men men.. fylla har skylda!?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 13:27
jeg vet ikke om det er det som brukes som utgangspunkt for drikking. men jeg antar at det ogsÃ¥ er “kult”? i den grad det kan kalles kult av sÃ¥nne som meg
jeg begynte Ã¥ tenke pÃ¥ hun jenta som nesten ble voldtatt av fulle menn.. hun var jo full selv. nÃ¥r jenta er alene og i tillegg har en høy promille, er det lite hun kan gjøre for Ã¥ redde seg selv, og kan kanskje i noen tilfeller oppfattes som “villig”?
grøsser bare ved tanken..
men men.. fylla har skylda!?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 13:48
_ALL_ medisinsk forskning? hmm.. stusser litt på den. og ja, jeg har lest artikler som tilsier at litt alkohol er bra..
men du, pisto? er det slik at du er avhengig? det er ikke mange som drikker noen glass alkohol hver dag. du minner meg om sånne hunkies i amerikanske filmer..
og er ikke sånn alkohol du drikker dyrt i tillegg? jeg bare spør.. og må man drikke alkohol hvis man vil at musklene skal bli litt løsere? hehe..*ler*
og ja, pisto..dette er haram så til de grader!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 13:56
jeg synes det er like fullt dumt å drikke seg altfor full nå, som jeg syntes for 5-6 år siden.
det kan skje alle og enhver som har drukket litt for mye, ja. noe som fører til ansvarsfraskrivelse.. jeg vet det er stor forskjell i å drikke noen halvlitere og det å bli heilt drita.. jeg kritiserer sistnevnte..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 13:57
“All medisinsk forskning sier ikke det….”
det var ogsÃ¥ det jeg trodde…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 13:58
velkommen til totalavholdsklubben
vi har et liv som er verdt å huske på
hæhæh..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 20:55
#20
Du? Du mÃ¥ ikke drikke mer enn et glass øl første gang du eventuelt skulle prøve…
Folk er faktisk ansvarlige for det de gjør i fylla. De har ingen andre enn seg selv Ã¥ skylde pÃ¥ – at de inntok alkohol av egen frivillighet.
Så jeg synes de enkelte personer som sjangler midt ut i gata og nesten lar seg bli påkjørt, bør selv ta ansvar for sine handlinger. Det er ikke alkolen som har skylda i alt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 20:59
#8,5 Jeg vet å ta meg betalt:P
Himmel, jeg er da “fattig student”…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 21:49
OK da: all, _nyere_, medisinsk forskning sier at et daglig, _moderat_ inntak av alkohol er sunt. norske helsemyndigheter klamrer seg til politiske vedtak som sier at man for all del ikke skal drikke i det hele tatt, men de har veldig lite støtte internasjonalt. et høyt inntak av alkohol derimot – det er ikke bra. det er alle enige om.
avhengig? jeg vil i hvert fall ikke unnvære alkohol hvis jeg kan velge fritt, og det kan jeg heldigvis. samtidig har jeg sett nok alkoholisme og elendighet til at jeg tror jeg vet hvor grensa gÃ¥r …
dyrt? hahahaha – jeg jobber i bransjen, bonita …;P
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 21:51
Se her ja, dette var et bra innlegg. Kunne ikke vært mer enig med deg… Folk skjønner ikke selv hvor tÃ¥pelige de blir i fylla.. Hadde de sett seg selv pÃ¥ film hadde de vært kurert fra denne avhengigheten..
Takk for veldig bra innlegg =)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2008 at 22:08
Og der, der ligge Kallen og Wallen og Gebbaen drita fulle og spyr i hekken. Men JEG, jeg tar meg et sunt eple istedet jeg, og kniser litt :]
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 19th 2008 at 11:33
jeg har ikke noe behov for å drikke alkohol. hadde jeg hatt lyst til det, hadde jeg gjort det hver helg. det er ikke noe problem for meg.
jeg vet ikke om folk er så ansvarlige for det de gjør i fylla..en ting er å drikke av egen frivillighet , en annen ting er å ikke å lare å knytte konsekvenser til den handlingen. som med f.eks. den jenta som gikk ut midt på gata..
alkoholen i seg selv har ikke skylda.. det hva vi selv gjør det til..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 19th 2008 at 11:34
hella, du hella ;D
jeg kan også begynne å ta meg betalt
begynne å kjøre pirat-taxi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 19th 2008 at 11:39
mon tro hvorfor de har veldig lite støtte internasjonalt?
alkohol har vel blitt omtalt som “sunt” i nyere forskning. men da i moderate mengder. alkohol er tross alt gift! men jeg tror ikke slike studier er sÃ¥ sikre som du kanskje vil ha det til
vet man egentlig hvor grensa går? prøv å lev uten alkohol i en måned.. vet ikke om du hadde klart det.
ja, stemmer det. almost forgot.. du jobber jo i fyllebransjen..hehe ;D
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 19th 2008 at 11:41
det var det jeg ogsÃ¥ tenkte.. at hadde de sett seg selv pÃ¥ film, sÃ¥ hadde de blitt “kurert”. men tror ikke det har sÃ¥ stor virkning..
vi har all slags teknologi tilgjengelig i dagens norge. det er ikke første gang jeg ser fulle venner på små mobilsnutter på facebook for eksempel. og det er slik dritt de selv legger ut.
det er jo bare “kult”..
ha en fin dag:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 19th 2008 at 11:42
thihi
da er vi to, sjallisen!
skal det være et eple på fredda`n?.. my treat!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 19th 2008 at 19:24
En mellomting er det beste. Alkohol i seg er jo en bra ting. Vin er det beste jeg vet. Men Ã¥ sitte Ã¥ “pisse” med publikum eller Ã¥ romle runt dritings er bare helt tragisk. Hvis man ikke er fjortis da. Men kan tenke meg at d finns en Ã¥rsak bak en sÃ¥n fylla.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 19th 2008 at 19:34
Veldig enig med deg her… kan ikke fordra fulle folk selv egentlig!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 19th 2008 at 19:39
jeg tar ansvar. Ja jeg blir full, ja noen ganger så full at jeg ikke vet hvor jeg er. Sånn fjortisfull til tross for at jeg ikke er fjortis lenger.
Men jeg skitner ikke til områder, andre folk, raserer eller herjer ikke, spyr en sjelden gang HJEMME i do!
meeeen… nÃ¥r det er sagt…
enig med deg. Søndager i Trondheim for eksempel. Det ser ikk UUUT!!!
SKJERP DERE!
mvh Jaaspes
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2008 at 18:43
Den verste/ beste fyllehistorien jeg har hørt, var han som vÃ¥knet opp pÃ¥ sykehuset uten begge bena! Han hadde vært sÃ¥ sørpings full at han hadde lagt seg pÃ¥ togskinnene da bena hans ble slitn…..
Snakk om Ã¥ ha fylleangst….
Min moral: gjør alt med måte. :^)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2008 at 18:46
Det bildet var jo helt genialt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2008 at 22:30
ja, en mellomting er det beste!
har aldri smakt vin, men det ser sofistikert ut..
kanskje jeg skal prøve en alkoholfri vin
det er ikke bare fjortiser som heller i seg masse liter med alkohol uten å vite hva de gjør.. har jeg sett masser av..
og ja, det finnes en årsak bak det meste
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2008 at 22:30
husj og huff.. da er vi to:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2008 at 22:31
hvordan kan du ta ansvar når du av og til er så full av du ikke vet hvor du her? thihi..*ler*
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2008 at 22:31
huff. kan godt forstå han om han velger å aldri røre alkohol mer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2008 at 22:32
et bilde sier mer enn tusen ord eller noe sånt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2008 at 22:35
Det er ikke så enkelt å bare si stopp. Men faen så lurt det er.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2008 at 22:37
#25
Det er ikke forskning som viser at et moderat inntak av alkohol er sunt, men det skader vel heller ikke så mye.
Men Pistolero, du drikker da ikke moderat? Tre øl om dagen? Og det er maks anbefalt inntak.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2008 at 22:38
#34
beviser, ikke viser.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2008 at 22:55
veldig lurt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2008 at 22:56
pisto drikker ikke bare øl skal jeg si deg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 21st 2008 at 10:17
Du er så muslim, atte. ;-P
Som du kanskje husker, sÃ¥ drikker ikke jeg heller sÃ¥ mye. Egentlig nesten ikke i det hele tatt. Liker ikke smaken. Men jeg ville faktisk anbefalt deg Ã¥ forsøke litt velsmakende vin en eller annen gang, om ikke annet sÃ¥ for Ã¥ forstÃ¥ hva som skjer og hvor vanskelig det kan være Ã¥ styre “korrekt” inntak. Det er ikke alle de drita idiotene hadde tenkt at det skulle bli slik nÃ¥r de raver rundt og spyr og er kranglevorne og pÃ¥ alle andre mÃ¥ter er ufyselige.
Heil og sæl!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 21st 2008 at 14:57
ja, jeg er kjempemuslim..huff..grøss.os v ;D
ja, husker noe om at du sa du var avholds en dag.. ulikt tyskere, kanskje?
men hvis folk ikke kan styre inntaket av alkohol, bør de ikke drikke i det hele tatt..
leste dette på rusmiddeletatens nettside :
“Hvert Ã¥r skjer det ca. 60 000 skader og ulykker som den skadde selv mener skyldes alkohol. For ungdom mellom 15 og 25 Ã¥r er fylla den viktigste døds- Ã¥rsaken.”
DIREKTE SKREMMEND!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 21st 2008 at 18:17
Godt sagt – meget godt sagt!
SÃ¥ ja, dersom noen ønsker Ã¥ vrake flaska til fordel for en hyggelig prat, sÃ¥ er det bare Ã¥ sende en melding! Jeg kommer nemlig til Ã¥ sitte i godstolen og se pÃ¥ Nytt pÃ¥ Nytt – jeg og et glass med Farris.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 21st 2008 at 18:20
så hyggelig! vi sier vel ikke nei til hyggelige snikksnakker?
og farris er bare godt..
ha en fin helg, madsen!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 23rd 2008 at 23:04
Fyll er ingenting å hige etter, nei.
Det er allright å hygge seg med god vin og mat, og nyte det sanselige ved god mat og godt drikke, men når man ikke holder måten, mister alkoholen sin tiltrekning.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 23rd 2008 at 23:10
#34
Han renser pistolen sin med sprit.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 12:50
for noen er netopp fyll the “big thing”. det begynner dessverre pÃ¥ ungdomsskolen, helt nede i tretten Ã¥rs alderen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 12:50
rødvin også.. hæhæ
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 13:12
Oida.. Da er det bedre med steining og henging som din kultur er vant med?
Skjønner ditt perspektiv av saken, men norge er ingenting i forhold til andre land.. Har masse kontakt med folk fra alle forskjellige verdensdeler, og de ser hvertfall Oslo som en flott by
Dra alle under en kam, er som å si alle som er mørk i huda er voldtektsmenn
En provosert personlig mening :/
klem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 13:26
Johnny my man. Eneste kammen jeg ser i det maroc har skrevet er den hun drar over alle som drikker seg fra sansene og raver rundt i byen skrikende og høiende, og urinerer overalt. ser du noen andre kammer? eller har du en egen liten kam du drar over bare for å pynte på litt?:) en egen liten rasistkam?:P hehe
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 14:07
eeeeh?
jeg synes kanskje du burde lese innlegget OM IGJEN! Gjerne også kommentarene, før du uttaler deg igjen.
takk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 14:08
JEG ser iallefall ikke noen andre kammer. hehe..
jeg begynte nesten Ã¥ le. mannen begynner Ã¥ preike om “den kulturen jeg er vant med”, steining og henging.. eeeh, say what liksom?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 14:08
hvor er relevansen ?
hoho!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 14:12
Vel… jeg koser meg masse med venner pÃ¥ cafe og av og til drar vi pÃ¥ Fridays og spiser middag. Alt vi gjør er ikke fyll.
MEN desverre er jeg en av de som drar mye ut. Hvorfor? Fordi det skjer så mye gøy. Ja, enkelte kvelder er dritt, men det er også enkelte edrue kvelder også.
Jeg SER ditt syn pÃ¥ saken (har vært edru pÃ¥ byen og ble helt sjokkert), men tør jeg Ã¥ pÃ¥peke at du kanskje ser det verste ogsÃ¥ (sÃ¥kalt selektivt syn)? Blir litt sÃ¥nn som at bestemor sier “alle ungdom nÃ¥ til dags” fordi hun bare ser de som røyker, oppfører seg idiotisk og gÃ¥r i truser som skal forestille shorts. Vi er mye ute og har vært igjennom mye. I fire mÃ¥neder nÃ¥ har jeg nesten holdt meg edru (ikke helt frivillig) og jeg velger nok den andre siden. Hvordan vi etter endt kveld lenker oss sammen og gÃ¥r nedover karl johan mens vi ler godt av alle de rare menneskene vi har møtt. Alle de hysterisk morsomme situasjonene vi kommer opp i, alle historiene vi har.
Men jeg ser og respekterer ditt syn, jeg gjør virkelig det. Men jeg elsker å dra ut, tro det eller ei.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 14:20
Jeg utstÃ¥r ikke drita fulle personer. De er sÃ¥ uforutsigbare og skal betro deg og betro seg….Hater det.
Men jeg kan drikke selv 3-4 ganger i Ã¥ret. Ikke overstadig beruset og aldri hengende over andre mennesker og snøvler noen fraser inn i øret deres…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 14:23
Rasistkam? uhm.. hvis folk vil steine sine egne, why not? Moralske regler vs empati?
Lest x3, fortsatt det samme synet.. at en av mange driter seg ut.. Tror ikke han er stolt over det:) At folk ønsker Ã¥ ha det sosialt med bruk av alhohol, er det en personlig sak imo.. Seff er samtlige som gjør det “braindead”.. PÃ¥ samme mÃ¥te du er religiøs
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 14:45
Selvfølgelig er det mulig å ha det moro uten alkohol!
Men det er også mulig å ha det gøy med alkohol. Jeg drikker meg aldri helt dritings, og oppfører meg ikke slik som du har beskrevet ovenpå.
Aldri gjort det heller.
Klarer bestandig å gå rett, og har ingen problemer med å holde styr på meg selv.
Enig i at overfulle mennesker, er atale.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 15:06
jeg har heller ikke sagt at alt “dere” gjør er fyll. i innlegget mitt kritiserer jeg mennesker som overdrikker. jeg pleier Ã¥ gÃ¥ ut masse pÃ¥ cafè jeg ogsÃ¥. Fridays blant annet. kanskje jeg har sett deg?
jeg liker også å gå ut. lar ikke fulle mennesker få ødelegge mitt sosialliv med mine venner.
have a nice day!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 15:09
hm.. tror fortsatt ikke du har skjønt innlegget mitt. men mange andre har. så kanskje du tar feil?
jeg mener fortsatt “min” kultur, steinging og henging ikke har noen relevans til mitt innlegg i det hele tatt. her kritiserer jeg mennesker som ikke vet hvordan Ã¥ sette grenser for drikkingen sin. og folk som drikker bare for Ã¥ drikke seg dritings.
det finnes en viss forskjell mellom de som drikker for å kose seg, og de som drikker seg sørpa fulle og som ender opp med at de ikke vet hva eller hvor de er. går plutselig ut i gatefulle biler, og som rett og slett gir faen i lover og regler.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 15:11
er det noen som utstår drita fulle mennesker da? ihvertfall ikke når de selv er edru ;o)
jobba i en butikk i en periode, og der kom det plutselig inn en drita mann som var sÃ¥ sinna at han skulle til Ã¥ fyre til meg.. han tok helt av! hvis du ikke kan oppføre deg med litt promille, sÃ¥ ikke “promill” deg i det hele tatt..
;o)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 15:12
noen har kontroll. og du er kanskje en av dem?
selfølgelig er det mulig å ha det gøy med alkohol også. såfremt man er noenlunde ved bevissthet.. hehe ;D
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 15:15
Mulig du har mangel på empati
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 15:18
og uansett hvordan du velger Ã¥ vri og vende pÃ¥ det, johnny.. sÃ¥ kommer man ikke bort ifra at i norge sÃ¥ kommer de fleste skader og ulykker av alkoholinntak….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 15:20
så du omgjør dette til mitt problem? hehe. en fin måte å uskyldiggjøre de skadene og ulykkene som skjer i forbindelse med alkohol.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 15:34
Gjør ikke det til ditt problem.. Har stor interesse for psykologi og har venner som har lang utdanning innenfor området.. Mens du diskuterer religion osv på cafè møter, diskuterer vi mennesklig adferd og koser oss ut ifra det.. Snakker mye om psykoanalyser osv og analyserer mye.. En ting som er viktig er å ikke se ting fra ditt eget perspektiv, men fra et annet menneske.. lese og tyde menneskers adferd.. Kan ende opp på et utested å kose oss med en øl eller ti.. lese mennesker hvordan de er som person.. Utoolige fasinerende synes jeg.. Hvert individ har sin historie for å handle som han gjør.. Sorg eller glede, alkohol er en måte å vise følelser.. Noe man kanskje ikke gjør så ofte..
mye svada jeg skriver nÃ¥ men hÃ¥per du forstÃ¥r hva jeg mener.. At folk gjør idiotiske ting, sÃ¥ blir mye av det gjort i “edru” tilstand.. hmm.. Man kan ogsÃ¥ dra det videre at enkelte er dopa, men det blir en ny debatt.. hehe..
Missforså meg rett, personlig mening, jeg likerei godt, men vi har vell kanskje ikke heilt det samme synet på saken :S
)
klem JL
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 24th 2008 at 15:40
Flatfyll er verken sjarmerende eller sunt, det tør jeg påstå de som bedriver det er fullstendig klar over. Men folk er frie til å gjøre som de vil og de tar som regel konsekvensene av det.
Men det er alltid befriende med litt moraliserende besserwisserhet..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 25th 2008 at 17:33
alkohol er kanskje en måte å vise sine følelser på, men ikke dermed sagt at man skal akseptere og lukke øynene for konsekvensene. som jeg tidligere har nevnt her oppe skjer ca. 60 000 ulykker på grunn av alkohol. og 60 000 er ikke et lite tall heller.
jeg tror ikke jeg er den personen som har minst empati her i verden. jeg evner å sette meg i andre mennesker fotspor og se ting fra flere perspektiv. jeg skriver her om en gift som kan føre til fatale konsekvenser for noen. og man innser ikke at man gjør en feil før man har gjort en feil!
jeg likerei jeg også! men vi har vel lov til å diskutere og være uenig?
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 25th 2008 at 17:34
PEKEFINGER PEKEFINGER.. det er derfor jeg er her!
hehe..
ha en fin tirsdag
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 25th 2008 at 17:41
*host, spruuut!* Her fikk Red brennevinet i vranghalsen og gisper etter luft!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 25th 2008 at 17:46
hahaha
tenkte jeg det ikke..
men du? er ikke brennevin ganske så sterkt?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 28th 2008 at 13:07
Endelig noen som sier akkurat det jeg tenker.. TAKK for det Maroc! Well done
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 29th 2008 at 02:08
ikke noe å takke for, adaeze.. dette er min plikt!
haha
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 2nd 2008 at 08:38
MJ,
jeg ser at du klager paa nordmennene igjen. Har du i det tatt noe positivt aa si om Norge?
Kan jeg faa spoerre deg hva du drikker naar du skal skaale med noen i Norge. Donald Brus?
Naar det er saa elendige forhold i Norge, er ikke det da bedre at du drar til Marokko?
Du faar det sikkert mye bedre der, hva?
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 2nd 2008 at 08:55
MJ,
leste i VG idag at muslimer forlanger naa aa faa halalkjoett paa fengslene.
Hva mener du om det? Skal nordmennene begynne aa spise halalkjoett bare paa grunn av at muslimeme i Norge forlanger det?
Jeg foreslaar at fangene skal faa servert svinekjoett 3 ganger om dagen. For da kanskje antallet paa muslimske kriminelle vil begynne aa gaa ned i Norge. Man faar i hvert fall faerre asylsoekere, tenker jeg.
Hva mener du?
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 2nd 2008 at 17:46
norge suger agurker..
jeg skåler med vann..
jeg drar til marokko nesten hvert år.. der drikker de også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 2nd 2008 at 17:48
svinekjøtt 3 ganger om dagen er sikkert sunt..
alternativet kan være veggismåltider.. billigere..
jeg personlig foretrekker ku, sau, lam, kylling,kalkun..
har de svinekjøtt i chingchongland?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 2nd 2008 at 17:48
og det er vel ikke snakk om å påtvinge norske fanger halllaaaaaaaaal..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 3rd 2008 at 00:21
MJ,
naar det ogsaa drikkes i Marokko, hva er det du klager over da?
Jeg trodde landet var muslimsk med hijab, burka, turban og all herligheten. Kan jeg ha bommet saa kraftig da?
Er din far fra Somalia? Jeg tygger ikke khat selv. Men jeg syns folk skal faa lov til aa gjoere hva de vil saa lenge det ikke gaar utover andre.
Hva mener du?
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 3rd 2008 at 01:02
Det er forskjeller i kulturer generelt og likesÃ¥ drikkekultur.. nordeuropeere oppfører seg helt annerledes nÃ¥r de drikker enn f.eks søreuropeere(ikke noe generalisering her!!men bare det jeg har sett)…men det har vel mye Ã¥ gjøre hva man forbinder med alkohol og i hvilke situasjoner den konsumeres…noen forbinder det med nytelse…andre..vel..blacko uts??!!
))
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 3rd 2008 at 01:03
MJ,
det billigste er vel PET FOOD.
Ja, det er mye svin her i qingzhongland. Tonkatsu er en saftig frityrstekt svine-
schnitzel som er veldig popular her i Japan. Yummy, yummy… Kommer du til Japan, saa boer du absolutt gaa inn paa en Tonkatsu restaurant. Mye god mat der.
Har du naa notert deg det?
I tillegg til Halalmat, hva med aa innfoere Ramadan i fengslene ogsaa. Da blir det sikkert faerre og faerre kriminelle. Folk som har gaatt seg vill, har saa godt av aa faa litt magekatarr.
Hehehe…
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2008 at 01:29
jeg klager over misbruk av alkohol..
ja du har bommet kraftig..
faren min er fra marokko. og det vet du jævla godt. og nei, han tygger ikke khat. men virker for meg som om du gjør det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2008 at 01:30
da er det veeeeeeeeeeeeldig mange i norge som forbinder det med blackouts?? hahaha.. det har vel noe med kulturen å si..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2008 at 01:31
ja, innføre ramadan i fengslene. det hadde vært perfekt…innføre obligatorisk bønn ogsÃ¥. sÃ¥ blir alle bedre mennesker..
takk
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 9th 2008 at 01:12
MC,
har du noen gang smakt alkohol? Kommer du til helvete hvis du skulle finne paa aa gjoere det? Det staar i Koran, hva? Staar det om noen alkoholprosent i boeka? Bannlyser de deg, hvis du drikker eplemos ogsaa, eller?
Jeg har aldri tygget khat. Men jeg kunne godt tenke meg aa smake paa den. Men jeg vil vaske og rense den skikkelig foer jeg gjoer det. Stoler ikke helt paa somaliere.
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 9th 2008 at 14:19
alkhol kan jeg ikke drikke.. men eplemos? funker fint det.. veldig godt faktisk..
jeg har heller aldri tygget khat.. og har ikke planer om det heller.. la det være seg khat som jeg har fått fra somaliere eller nordmenn. samme greia.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2008 at 02:05
MC,
jeg har alltid stusset over hvorfor dere bannlyser alkohol. Har profeten sagt at alkohol er skadelig for helsa vaar? Hvem ellers har sagt det?
Selv roerer jeg aldri alkohol. Det smaker ikke noe i det hele tatt. Jeg syns at vinene er sure.
Men jeg digger sjokoladen “Mon Cheri”. Det er det best jeg vet. Jeg sier ogsaa ikke nei til en kopp Irish Coffee.
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 11th 2008 at 00:13
alkohol er poison, you know..
mon cheri? aldri hørt…irish coffe? aldri hørt..
huff.. må oppdatere meg..
hvordan er været der du er? varmt? kaldt?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 11th 2008 at 05:25
MC,
siden det er mye brandy i MON CHERI, saa syns jeg at du skal la vaer. Det er kaffe med whisky og floete. Jeg tror at du ikke skal proeve Irish Coffee heller.
Du faar holde deg til kransekake og Donald brus.
Blir du forbanna hvis folk gir deg en marsipangris til jul? Jeg digger marsipan og griser. Hehehe…
Det er for varmt her til aa vaere desember. Vi har ellers mye snoe her. Men i aar har det faktisk bare snoedd en gang. Og snoeen ble fort borte. Det er jeg veldig glad for. For det er livsfarlig aa kjoere bil. Er du i Oslo naa? Var i Oslo i november.
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 11th 2008 at 21:05
nÃ¥r jeg tenker meg om sÃ¥ kan jeg huske noe ved navnet “mon cheri”.. sjokolade? cherry chocolate.. eller noe sÃ¥nt.. akkurat nÃ¥ drikker jeg julebrus
de burde selge det hele året. hehe..
jeg er veldig svak for marsipan..i små mengder, da.. jeg liker det veldig godt.. kjøpte en marsipangris for to uker siden.. spiste opp hele med en gang..man blir kvalm!
opprinnelig fra oslo eller? er i oslo jeg, ja…. snøfritt i sentrum (varmekabler i byn??) men litt snø nÃ¥r man kommer utenfor sentrum.. jeg hater snø.. jeg hater kulde.. og gleder meg til sommeren..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 12th 2008 at 05:13
MC,
naa toeyser du faelt. Du kjoeper vel ikke griser? Skal banne paa du aldri har sett en levende gris. Har du vel?
Kunne du forresten tenke deg aa gnage paa noen syltelabber? Det er veldig vanlig i Tyskland, Kina og Korea. Uff, det blir mye gelatin.
Vaaren er den beste aarstiden her i Japan. Vokste opp paa Etterstad. Gikk paa Valerenga Skole.
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 12th 2008 at 12:28
marsipangriser kjøper jeg jo.. very good. om man ikke spiser for mye av det..
jeg har sett griser flere ganger, jeg.. husker spesielt en gang jeg var pÃ¥ en liten utflukt med klassen min til en bondegÃ¥rd.. og plutselig stod maroc midt i grisehysteriet.. DET STINKA DRITTT.. det var rett og slett ekkelt.. griser som spiste sin egen avføring..griser med snuten (eller hva man kaller det) full av bæsj.. det var en ….opplevelse utenom det vanlige, for Ã¥ si det mildt. =/
*grøss*
men sikkert godt som julemiddag. høhø
kom til norge så skal du oppleve våren.. den varer i en uke.. sommeren varer i to.. hehe
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 16th 2008 at 07:56
MJ,
jeg vil aldri tro at en muslim jente som deg gikk og klappet paa en gris.
Men jeg tror i hvert fall ikke at du var paa en ordentlig grisefarm. Tror du at det er mindre baesj paa en kyllingfarm, da?
Liker du oksehalesuppe bedre?
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 16th 2008 at 12:32
jeg klappet aldri på svina.. ville ikke skitne til meg selv. hehe..je gglemmeer det aldri..mareritt
det var en ordentlig grisefarm,tro meg..
oksehalesuppe? aldri smakt det. men jeg har smakt saueballer.. hhahaha.. det smaker NICE!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 17th 2008 at 03:29
MJ,
skal kumoekk vaere saa mye bedre enn grisebaesj? Jeg gaar ut i fra at du vet hvor halen til kua sitter. Hehehe…
Naar du til og med spiser saueballer,
saa syns jeg at du skal proeve syltelabbene ogsaa.
Er det mye gelatin i ballene? Uff, jeg tror jeg holder meg til raa fisk her i Japan, jeg.
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 17th 2008 at 03:30
MJ,
skal kumoekk vaere saa mye bedre enn grisebaesj? Jeg gaar ut i fra at du vet hvor halen til kua sitter. Hehehe…
Naar du til og med spiser saueballer,
saa syns jeg at du skal proeve syltelabbene ogsaa.
Er det mye gelatin i ballene? Uff, jeg tror jeg holder meg til raa fisk her i Japan, jeg.
Takeshi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 15th 2011 at 06:51
If you need to get an affidavit in a school, college or a university or require any help in any kind of assignment, so don’t get nervous. Get ideas about your creation by using essay writing. I don’t anticipate that there is anything criminal in using writing services.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 20th 2011 at 23:06
Thanks for wtriing such an easy-to-understand article on this topic.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 21st 2011 at 19:27
j832TA xdtltrcsdgsf
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 22nd 2011 at 15:15
iDxjgz , [url=http://cbsjekdcoudg.com/]cbsjekdcoudg[/url], [link=http://adrurnatktug.com/]adrurnatktug[/link], http://soskvjhrjoph.com/
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 25th 2011 at 04:19
buy deine nachricht site tramadol swpqye ultram ehwxo
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 25th 2011 at 14:06
cheap cialis 397719 headache ultram 590471
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 27th 2011 at 09:33
tramadol xigykz ultram tgybza
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 21st 2011 at 23:07
Some time before, I really needed to buy a good house for my business but I did not earn enough money and could not buy anything. Thank goodness my mother suggested to get the home loans at creditors. Hence, I acted so and used to be satisfied with my secured loan.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende